Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing (FUMO)
max €75 per uur
Friesland
5 uur per week
22 juli 2024
31 december 2024
De Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing (FUMO) is op zoek naar een Ambtelijk Secretaris voor de ondernemingsraad (OR) die graag een bijdrage levert aan het samen vormgeven en professionaliseren van de medezeggenschap binnen onze organisatie.
Als Ambtelijk Secretaris ondersteun, coach en adviseer je de OR zodat zij haar werkzaamheden optimaal kan uitvoeren. Je bent op de hoogte van ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving en coacht de OR zowel op collectief als op individueel niveau en maakt daarbij gebruik van de Navigator werkmethode. Je hebt kennis van adviesstrategieën, groepsdynamica, communicatie en organisatieverandering inclusief een juridische verdieping. De OR telt 7 leden waarvan 2 zetels vacant zijn. In maart 2023 worden verkiezingen georganiseerd zodat een (deels) nieuwe OR vanaf april 2023 kan starten aan de zittingsperiode van drie jaar. Het organiseren van de verkiezingen behoort ook tot de werkzaamheden van de ambtelijke secretaris.
De FUMO is de omgevingsdienst van Fryslân. De FUMO geeft advies, verstrekt vergunningen en houdt toezicht op het gebied van natuur- en milieuwet- en regelgeving. Dat doet de FUMO voor de bedrijven en inwoners van Fryslân, in opdracht van alle 18 Friese gemeenten, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân; de deelnemers.
De FUMO is een gemeenschappelijke regeling op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen. In de gemeenschappelijke regeling FUMO hebben de deelnemers vastgelegd wat het doel is van de FUMO, welke taken de FUMO uitvoert, hoe de FUMO wordt bestuurd en hoe de financiën zijn geregeld.
Verantwoordelijkheden
- Je ondersteunt, coacht en adviseert de OR-leden op administratief/secretarieel, organisatorisch en beleidsmatig gebied, waaronder het opstellen van of ondersteunen in het opstellen van OR-notities;
- Je adviseert de OR over advies-, instemmings- of informatieplicht van te behandelen onderwerpen en informeert de OR-leden over wetten, procedures en afspraken op het gebied van medezeggenschap;
- Je bereidt (formele en informele) vergaderingen voor en (indien nodig) notuleert deze en je organiseert (mede) achterban bijeenkomsten en opleidingen;
- Je beheert het documentbeheerssysteem, verzorgt de correspondentie, schrijft de reacties op de advies- en instemmingsaanvragen en levert een bijdrage aan het jaarverslag;
- Je verzamelt achterliggende informatie, maakt hiervan samenvattingen en adviseert de OR over de aanpak;
- Je bewaakt de voortgang van de processen en de kosten.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 5 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox