Gemeente Breda

Ervaren scrum master

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Ervaren Scrum Master

Als ervaren Scrum Master help je teams te begeleiden en verbeteren binnen een toekomstbestendige gemeente. Help ons groeien, innoveren en samenwerken!

Introductie
Wil jij bijdragen aan een wendbare en toekomstbestendige gemeente? Ben jij een ervaren Scrum Master die teams helpt groeien en continu verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou!
We zoeken een gedreven en resultaatgerichte Scrum Master die onze Agile werkwijze naar een hoger niveau tilt. Je begeleidt teams in hun Agile transformatie, faciliteert scrumprocessen en helpt bij het creëren van een cultuur van samenwerking en innovatie.
Klinkt dit als jouw volgende uitdaging? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

  • Je begeleidt het team dat verantwoordelijk is voor de tactische planning van informatiseringsprojecten.
  • Je faciliteert en coacht één van de drie uitvoeringsteams bij het werken in agile sprints.
  • Je ondersteunt en begeleidt de twee andere Scrum Masters binnen de gemeente.
  • Je draagt bij aan de strategische en tactische prioritering van projecten binnen de drie domeinen.
  • Je stimuleert een agile werkwijze en continue verbetering binnen de uitvoeringsteams.
  • Je zorgt voor een soepele samenwerking tussen teams, stakeholders en partners.
  • Je signaleert en adresseert knelpunten in de agile werkwijze en draagt oplossingen aan.
  • Je bewaakt en bevordert een effectieve en resultaatgerichte scrum-aanpak binnen de organisatie.

Wat vragen wij?
Als ervaren Scrum Master weet je hoe je teams begeleidt in hun Agile transformatie en ben je een sterke verbinder binnen de organisatie. Je hebt een goed gevoel voor veranderprocessen en weet hoe je Agile werken binnen een gemeentelijke context effectief toepast.

  • Je beschikt over een geldig PSM1-certificaat.
  • Je hebt ruime ervaring met het opzetten en begeleiden van teams in een overheidsomgeving die nieuw zijn in Agile werken.
  • Je bent succesvol in het toepassen van de Agile Scrum-methodiek vanuit een veranderkundig perspectief.
  • Je hebt ervaring met situationeel leiderschap en past dit effectief toe.
  • Je begrijpt de principes en waarden van Agile werken en weet deze te vertalen naar de werkomgeving van de gemeente.
  • Je luistert actief en herkent zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften van teams en stakeholders.
  • Je stelt krachtige, open vragen en stimuleert daarmee reflectie en groei binnen teams.
  • Je weet om te gaan met onvoorziene situaties, veranderingen en onzekerheden en blijft hierin flexibel en oplossingsgericht.

Wie zijn wij?

Bij de afdeling Regie Data & Informatie werken ca. 200 professionals die meebouwen aan de digitale en online toekomst van Breda. We werken met iets heel kostbaars, namelijk informatie. Vertrouwen staat bij ons daarom voorop.  
Als domein architect maak je onderdeel uit van het team Advies & Projecten (APR). Dit team zorgt voor de advisering en projectbegeleiding bij vragen en projecten met een grote informatievoorzieningscomponent. Dit team is een belangrijke schakel tussen de afdeling en de rest van de organisatie. Daarnaast werk je nauw samen met de enterprise en solution architecten binnen de andere teams.
Je krijgt in deze rol de vrijheid om niet alleen veel te doen, maar ook écht veel te betekenen. In de 9e grootste stad van Nederland voel je de directe impact van jouw inspanningen in Breda en in onze organisatie. Maak het verschil in een warme, betrokken sfeer. Jouw proactiviteit draagt bij aan de vooruitgang van onze stad en je eigen groei. Jouw karakter maakt Breda.
Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • Uw kandidaat is een gecertificeerde Professional Scrum Master (PSM1-certificaat meegestuurd). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is succesvol in het toepassen van de agile scrum-methodiek vanuit een veranderkundig perspectief, dit moet blijken uit een vermelde casus in het cv. Let op: zonder casus bijgevoegd aan het cv wordt er dus ook niet voldaan aan de eis.
  • Uw kandidaat is succesvol in situationeel leidinggeven, dit moet blijken uit een vermelde casus in het cv. Let op: zonder casus bijgevoegd aan het cv wordt er dus ook niet voldaan aan de eis.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring met het opzetten en begeleiden van teams in een overheidsomgeving, die nieuw zijn in het agile werken. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft ervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Begrijpt de principes en waarden van agile werken, en weet deze te vertalen naar de werkomgeving van de gemeente Breda • Luistert actief, concentreert zich op wat er gezegd wordt en wat niet wordt gezegd • Is bedreven in het stellen van krachtige, vaak open vragen • Empathisch vermogen • Kan goed omgaan met onvoorziene situaties, veranderingen en onzekerheden • Behandelt conflicten constructief en respectvol • Creëert een veilige en comfortabele sfeer De datum ASAP is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox