Het Kadaster
max €130 per uur
Gelderland
40 uur per week
01 mei 2025
31 december 2025
Algemeen
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Omschrijving project
Het Kadaster is midden in de overstap van haar huidige IT-leverancier richting een multi-vendor constructie (project KITA). Ook is de vervanging van ERP in 2025 een groot project. Dit levert voor het Kadaster ook op de terreinen van IB nieuwe uitdagingen op die deels tijdelijk en deels structureel van aard zijn. Denk aan de advisering bij de migratie over de beveiliging van dataverbindingen, de opslag van gegevens, de inrichting van security incidentprocedures en het inrichten van overlegstructuren. Na de migratie, die vooral de focus heeft op een zo snel mogelijke transitie, zal de tweede fase moeten resulteren in verdere verhoging van de beveiliging.
Hierin moet afgestemd worden met (security) architecten, interne ISO’s, de CISO, diverse projectleiders, procesdeskundigen, etc. Op korte termijn zullen de acceptatiecriteria voor security verder aangescherpt moeten worden.
Opdrachtomschrijving
De kandidaat dient zorg te dragen dat de beveiliging goed wordt ingebed in de migratietrajecten. Deels door opstellen van risico’s, criteria en maatregelen en door de implementatie daarvan volgen. Dit vergt het kunnen bewegen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en daarbij evenwicht aanbrengen tussen business belang en beveiliging.
Inhoudelijk rapporteert de kandidaat aan de CISO.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn
De op te leveren resultaten zijn
De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee keer drie maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox