Gemeente Baarn
geen max tarief
Utrecht
32 uur per week
28 april 2025
28 juli 2025
Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
De gemeente Baarn zoekt een interim Informatiemanager! Vanuit jouw expertise werk je strategisch niveau aan vraagstukken op het snijvlak van IT, informatie en organisatie. Vanuit een stevige expertise op het gebied van informatiemanagement bekijk je deze vraagstukken integraal. Je bent de verbindende factor vanuit informatiemanagement naar (de teams uit) het primair proces en werkt samen met de andere disciplines van bedrijfsvoering. Daarnaast ben je de schakel tussen onze organisatie en de regionale ICT-dienst Utrecht (RID).
Taken waar jij je in deze opdracht mee bezig houdt zijn:
Je zet jouw kennis in bij lopende projecten op het gebied van informatiemanagement. Denk aan projecten omtrent de informatiehuishouding, de borging van MS365 binnen de organisatie en datamigratie.
Competenties
Als onze interim informatiemanager ben je resultaatgericht en in staat om snel zelfstandig je rol te pakken. Je bent een bruggenbouwer die vanuit expertise adviseert. Een echte ambassadeur en weet de inhoud van jouw vakgebied te koppelen aan het belang voor de organisatie en de inwoner. In jouw advisering weet je aan te sluiten bij de belevingswereld van je gesprekspartner. Daarnaast ben je kwaliteitsgericht en weet je vanuit strategie de vertaalslag te maken naar de inrichting die daarbij hoort.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg te bepalen
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox