Gemeente Weert

Planeconoom

Gemeente Weert

De opdrachtĀ­omschrijving

Maak kennis met de afdeling Ruimte en Economie!


Wij zijn de afdeling Ruimte en Economie. Een enthousiast team dat zich met veel ambitie inzet voor Weert.
Binnen onze afdeling werken 40 medewerkers op het terrein van economie, duurzaamheid, mobiliteit, milieu, accountmanagement, water, groen, wonen, ruimtelijke ordening, grondbedrijf en vastgoed. Graag delen we onze expertise met jou en leren we van jouw ervaring. En samen willen wij het verschil maken voor onze organisatie, onze collega’s en natuurlijk voor onze burgers, ondernemers en initiatiefnemers. Samen met ruim 400 collega’s werken wij in een dynamische omgeving, waarbij persoonlijke groei en samenwerking over de grenzen heen gestimuleerd wordt.


Binnen de afdeling is reeds een senior planeconoom en financieel adviseur grondbedrijf werkzaam. We zoeken een aanvulling op medior-niveau.


Werken als Planeconoom

  • Het in financiële zin adviseren bij projecten op het gebied van stadsuitbreidingen, binnenstedelijke herontwikkeling, bedrijventerreinen en andere projecten; Dit houdt onder andere in:
  • Toetsing van de economische uitvoerbaarheid en het zelfstandig opzetten van grondexploitatieberekeningen in alle fasen van een project;
  •  Advisering over financiële risico’s bij grondexploitaties en bewaking van kredieten;
  • Betrokkenheid bij het opstellen van anterieure (realisatie) overeenkomsten, privaatrechtelijke overeenkomsten en exploitatieplannen;
  • Bewaking van de vastgestelde uitgangspunten voor de grondexploitatie.
  • Mede vormgeven aan het grondprijsbeleid en grondbeleid;
  • Mede opstellen van financiële rapportages zoals MPG, begroting, tussenrapportages en vennootschapsbelasting;
  • Participeren in projecten, werkgroepen en andere overleg- en onderhandelingssituaties;
  • Bewaken van ruimtelijke waarde creatie in samenhang met een gezond financieel beleid;
  • Ondersteunen bij residuele berekeningen van biedingen in het kader van uitnodigingsplanologie;
  •  Ondersteunen bij de planning van projecten.



Deze opdracht wordt gelijktijdig zowel intern als extern uitgezet, waarbij de voorkeur uitgaat naar een interne kandidaat bij gelijkwaardig niveau. 


De functie van Planeconoom wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Planeconoom is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau, dat dan de offerte indient. 

Kandidaatomschrijving

Jouw achtergrond

  • Een opleiding op minimaal hbo-niveau met financieel/economische specialisatie;
  • Ervaring als planeconoom met een goed inzicht in het gemeentelijk grondbedrijf is een pré
  • In staat zijn om residuele grondwaardeberekeningen op te stellen en diverse soorten exploitatieberekeningen van derden te analyseren;
  • Beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving;
  • Nauwkeurig, pro-actief, leergierig, resultaatgericht en beschikt over creativiteit;
  • Goede analytische en communicatieve vaardigheden;
  • Energieke instelling, stressbestendig en doortastend;
  • Stelt zich op als teamspeler, met oog voor transparantie en integriteit.

Interviewplanning

Gemeente Weert nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op 17 en/ of 22 februari 2021. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring als Planeconoom, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 10%
  • Op CV aantoonbaar per direct doch uiterlijk 01 maart 2021 beschikbaar voor gemiddeld 8 - 16 uur per week, gedurende het aankomende half jaar. Vermeld de beschikbaarheid en het aantal uur per week duidelijk.
  • Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding met financieel/economische specialisatie.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met het opstellen van grondwaardeberekeningen en met het analyseren van diverse soorten exploitatieberekeningen van derden. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet duidelijk blijken uit de werkgevers/ opdrachtgevers die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met het in financiĆ«le zin adviseren bij projecten op het gebied van stadsuitbreidingen, binnenstedelijke herontwikkeling, bedrijventerreinen en andere projecten. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox