De Ronde Venen

Senior beleidsadviseur inburgering, armoede en schulden

De Ronde Venen

De opdracht­omschrijving

 

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s.

Ons team - Welzijn & Samenleving – bestaat uit 18 Strategisch adviseurs, beleidsadviseurs en beleidsmedewerkers. Wij adviseren over alle beleidsvelden binnen het sociaal domein. We werken nauw met elkaar en de andere teams binnen de gemeente samen om inwoners te helpen op eigen kracht een bijdrage te leveren aan de samenleving. De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, ook met het bestuur. We werken in een gemoedelijke sfeer enthousiast aan maatschappelijke opgaven.

Opdracht
Op het gebied van inburgering is onlangs een nieuwe collega gestart. Wij willen je inzetten voor het begeleiden en ondersteunen van deze collega. Binnen het beleidsterrein armoede en schulden spelen er, naast de reguliere werkzaamheden, enkele projecten waarbij continuïteit van groot belang is. Omdat je slechts voor een korte periode hierop ingezet wordt, is het belangrijk dat je hier direct mee aan de slag kunt. Het betreft:

  • Implementatie en doorontwikkeling Groene Hartpas
    De Groene Hartpas is begin dit jaar ingevoerd in onze gemeente. Dit doen we samen met andere gemeenten. Je adviseert over hoe het bereik vergroot en het lokale aanbod uitgebreid kan worden. Ook denk je mee over de aansluiting, invulling en fasering van aanvullende doelgroepen en diensten op de Groene Hartpas. Op termijn moet dit een pas worden voor alle inwoners. Daarnaast denk je mee over hoe we de samenwerking met de andere gemeenten en werkzaamheden in het kader van de Groene Hartpas structureel kunnen inbedden.
  • Uitvoering BBZ
    De uitvoering van de BBZ was tot nu toe uitbesteed. De gemeente heeft echter besloten dit zelf te gaan doen. Samen met collega’s uit de betrokken teams, zorg je ervoor dat de overdracht soepel verloopt. Onder andere door het aanpassen en opstellen van beleid en verordeningen.

Competenties

  • Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit vakkennis en een professioneel oordeel
  • Je bent politieke en bestuurlijke sensitief en neemt dit mee in de manier waarop je adviseert
  • Je bent analytisch sterk en weet daardoor snel en goed te doorgronden wat er allemaal speelt
  • Je bent resultaat- en oplossingsgericht
  • Je bent communicatief vaardig in woord en schriftelijk

 

De Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde Juridische opleiding op wo niveau;
  • Beschikbaar per 1 mei 2025 voor 36 uur per week;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de publieke sector;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het beleidsveld inburgering;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsregels en verordeningen bij een gemeente en/of provincie.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren en doorontwikkelen van een stadspas/minimapas;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen de participatiewet;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
23 april 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox