Provincie Gelderland

Senior technisch applicatiebeheerder

Provincie Gelderland

De opdracht­omschrijving

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Er komen veel en belangrijke ontwikkelingen op de provincie af die veelal verbonden zijn met digitalisering en de informatiesamenleving. Wetgeving die een digitaliseringsopdracht voor de provincie tot gevolg heeft, aangepaste werkprocessen, toenemende (keten-)samenwerking met partners, inwoners en organisaties uit de provincie die allen van ons verwachten dat we onze diensten digitaal aanbieden. Ook de invloed van nieuwe technologie en data op ons werk bij de provincie wordt met de dag groter.

De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) van de provincie Gelderland is erop gericht om de klantgerichte benadering van de provincie te ondersteunen met IT hulpmiddelen. De interne organisatie wordt hierop voorzien van oplossingen die de werkprocessen ten behoeve van de buitenwereld, burgers, bedrijven en andere overheden ondersteunen. Tevens worden er informatiesystemen ingezet om naast de traditionele kanalen, de dienstverlening en informatieverstrekking ook op elektronische wijze aan te kunnen bieden.

Het team I&A Beheer is met circa 25 medewerkers verantwoordelijk voor het functioneel en technisch applicatiebeheer van nagenoeg alle applicaties die de provincie beschikbaar stelt. De portefeuille van ruim 400 applicaties wordt momenteel met variërende inhoud in verschillende systemen bijgehouden. Tevens wordt er in dit team integraal en over informatiesystemen heen sturingsinformatie verstrekt middels rapportages, dashboards, analyses en gegevensleveringen vanuit een datawarehouse.

De werkzaamheden worden zowel op basis van reguliere beheerprocessen (ITIL, ASL, BiSL) als via projectmatige inzet op ICT projecten uitgevoerd. Bij deze werkzaamheden wordt het team regelmatig aangevuld met externe specialisten. Voor het team I&A Beheer zijn we op zoek naar een senior technisch applicatiebeheerder die tijdelijk ons team komt versterken.

De provincie Gelderland stimuleert hybride werken. De meeste medewerkers werken 50-50 op kantoor- of thuis locatie. We verwachten dat de technisch applicatiebeheerder minimaal 1 dag per week op kantoor in Arnhem aanwezig is. Het teamoverleg vindt iedere week plaats op de donderdag. Het is dus handig om op die dag in Arnhem aanwezig te zijn. De rest van de tijd kan er, in overleg, vanaf een andere locatie/thuis gewerkt worden.

Maandelijkse applicatie releases en onderhoudswindows vinden buiten kantoortijd plaats. 


Verantwoordelijkheden

De taken en verantwoordelijkheden van een senior technisch applicatiebeheerder bestaan met name uit het:

  • Oplossen van 2e lijns verstoringen, incidenten, problemen;
  • Afstemmen met functioneel beheer, database beheer, mede applicatiebeheerders, architectuur, security, procesmanagement, gebruikersgroepen en applicatie-eigenaar (SLA);
  • Zorgen voor de financiële afhandeling en afstemming met externe partijen;
  • Leveren van een bijdrage aan het versiebeheer, configuratiebeheer en licentiebeheer;
  • Begeleiden en uitvoeren van wijzigingen aan bestaande ICT-systemen. Het maken van impactanalyses en bijdragen aan het besluitproces is hier eveneens onderdeel van;
  • Implementeren van nieuwe versies van (bestaande) applicaties op vooraf bepaalde release momenten (buiten kantoortijd);
  • Uitvoeren van technische (applicatie) testen tijdens update weekenden;
  • Inbrengen van vaktechnische kennis bij de uitvoering van projecten;
  • Monitoren van de prestaties van applicaties;
  • Opstellen en onderhouden van werkinstructies en technische en beheerdocumentatie.


Externe is inzetbaar vanaf 3 juni 2024 tot en met 31 mei 2025 voor 36 - 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van externe, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits externe uiterlijk 1 juli 2024 inzetbaar is voor 36 - 40 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting. Externe is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland.
  • Externe is inzetbaar vanaf 3 juni 2024 tot en met 31 mei 2025 voor 36 - 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van externe, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits externe uiterlijk 1 juli 2024 inzetbaar is voor 36 - 40 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een HBO werk- en denk niveau op het gebied van IT, opgedaan door een combinatie van een afgeronde HBO opleiding met minimaal 5 jaar recente relevante ervaring in de IT of een afgeronde MBO opleiding met minimaal 10 jaar recente relevante ervaring in de IT. Benoem de naam van de opleiding, de plaats en het jaar waarin het diploma is behaald. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde werkervaring is opgedaan.
  • Externe is aantoonbaar minimaal 5 jaar werkzaam geweest bij of voor een organisatie met 500+ medewerkers. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting in welke periode u bij of voor welke organisatie werkzaam bent geweest, het aantal medewerkers werkzaam bij deze organisatie en welke functie u heeft ingevuld gedurende deze periode.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2016 - heden) in de functie van technisch applicatiebeheerder van bedrijfsvoering applicaties. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal twee opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Graag specifiek de bedrijfsvoering applicaties benoemen.

De Wensen

  • Externe beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) en/of Azure Administrator (AZ-104) certificaat, aan te tonen met naam van de cursus/opleiding en het jaar waarin het certificaat is behaald. Externe beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat EN over een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (10 punten) Externe beschikt over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat OF een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (6 punten) Externe beschikt niet over een Azure Fundamentals (AZ-900) certificaat en niet over een Azure Administrator (AZ-104) certificaat (0 punten)
  • Externe beschikt aantoonbaar over tenminste 5 jaar ervaring met het technisch applicatiebeheer van .Net applicaties en/of Xential en/of DocBase en/of Topdesk en/of PowerBrowser, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe beschikt over tenminste 5 jaar ervaring met het beheren van alle vijf (.Net applicaties en/of Xential en/of DocBase en/of Topdesk en/of PowerBrowser) de applicaties (10 punten) Externe beschikt over tenminste 5 jaar ervaring met het beheren van vier van de vijf (.Net applicaties en/of Xential en/of DocBase en/of Topdesk en/of PowerBrowser) applicaties (8 punten) Externe beschikt over tenminste 5 jaar ervaring met het beheren van drie van de vijf (.Net applicaties en/of Xential en/of DocBase en/of Topdesk en/of PowerBrowser) applicaties (6 punten) Externe beschikt over tenminste 5 jaar ervaring met het beheren van twee van de vijf (.Net applicaties en/of Xential en/of DocBase en/of Topdesk en/of PowerBrowser) applicaties (4 punten) Externe beschikt over tenminste 5 jaar ervaring met het beheren van één van de vijf (.Net applicaties en/of Xential en/of DocBase en/of Topdesk en/of PowerBrowser) applicaties of heeft geen ervaring met het beheren van de genoemde applicaties (0 punten)
  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met de methoden en technieken ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL voor het beheren van de informatiesystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe heeft ervaring met alle vijf de methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (10 punten) Externe heeft ervaring met vier van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (8 punten) Externe heeft ervaring met drie van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (6 punten) Externe heeft ervaring met twee van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (4 punten) Externe heeft ervaring met één van de vijf methoden en technieken (ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen (2 punten) Externe heeft geen ervaring met de methoden en technieken ASL2, BiSL, Agile, Scrum en ITIL voor het beheren van de informatiesystemen (0 punten).
  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met het beheren van applicaties die op een Citrix of andere vormen van gevirtualiseerde omgevingen draaien, in combinatie met Ivanti, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe heeft ervaring met het beheren van applicaties die op een Citrix of andere vormen van gevirtualiseerde omgevingen draaien, in combinatie MET Invanti (10 punten) Externe heeft ervaring met het beheren van applicaties die op een Citrix of andere vormen van gevirtualiseerde omgevingen draaien, ZONDER Ivanti (6 punten) Externe heeft geen ervaring met het beheren van applicaties die op een Citrix of andere vormen van gevirtualiseerde omgevingen draaien (0 punten)
  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met het implementeren en onderhouden van ICT beveiligingsvraagstukken en of het toepassen van Identity Access Management (IAM), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met het implementeren en onderhouden van ICT beveiligingsvraagstukken en het toepassen van Identity Access Management (IAM) (10 punten) Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met het implementeren en onderhouden van ICT beveiligingsvraagstukken en het toepassen van Identity Access Management (IAM) (6 punten) Externe heeft geen ervaring met het implementeren en onderhouden van ICT beveiligingsvraagstukken en het toepassen van Identity Access Management (IAM) (0 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox