ICT WBW

Technisch applicatiebeheerder

ICT WBW

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen!
Samen met je collega’s ben je primair verantwoordelijk voor de afhandeling en bewaking van 2e-lijns incidenten. Doel is om verstoringen en vragen van klanten zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen de normtijden ( KPI’s ) af te handelen. Je kijkt (op locatie of op afstand) met de klant mee om zo een juiste en volledige beschrijving van de melding  te maken. Je bent  ‘Troubleshooter’ van applicatie-gerelateerde problemen. Je inventariseert en analyseert incidenten en lost deze zoveel mogelijk zelfstandig op.
Bij wijzigingsverzoeken zorg je samen met de functioneel beheerder van de klant voor een complete intake van het wijzigingsverzoek en voert deze, al dan niet samen met collega’s, naar tevredenheid en binnen de afgesproken tijd uit.  Alle informatie van zowel incidenten als wijzigingen registreer je zorgvuldig in TOPdesk. 

Dit verwachten wij van je

  • Je inventariseert een wijzigingsverzoek in overleg met de applicatie-eigenaar en leverancier en verwerkt deze informatie in het intakedocument en in de applicatielijst. Op deze manier zorg je voor kennisoverdracht naar collega’s binnen de backoffice.
  • Je bestudeert vervolgens op test-pc’s en packaging vm’s het gedrag van de applicatie (-installaties) en verwerkt dit in het intakedocument om te komen tot een geautomatiseerde installatie inclusief configuratie.
  • Je kunt User Workspaces bouwen d.m.v. Ivanti Workspace Control (RES/IWC)
  • Je distribueert applicaties via SCCM en/of RES/IWC.
  • Je test alles volgens de OTAP-werkwijze. Per applicatie verwerk je de status in de applicatielijst en in TOPdesk.
  • Je richt binnen Active Directory per applicatie de juiste groepenstructuur in waarmee je eindgebruikers o.b.v. groepslidmaatschap de beschikking geeft over alle benodigdheden die nodig zijn om een applicatie te laten functioneren op hun VDI.
  • Je voert zo nodig ook applicatie-installaties uit op het netwerk of applicatieserver.

Dit ben jij!

  • Teamplayer met uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • In staat om je snel dingen eigen te maken en werkzaamheden van collega's over te nemen. 
  • Een kei in het coördineren, prioriteren en plannen van werkzaamheden.
  • Proces- en doelmatige manier van werken
  • sterk analytisch en probleemoplossend vermogen (korte en lange termijn)
  • In staat om snel trends te herkennen 
  • Flexibel inzetbaar (servicetijden 8:00 - 17.00 uur en inzet Piketdienst)
  • Ervaring met soortgelijke werkzaamheden (incl. incidentenbeheer) op minimaal MBO niveau 4+
  • Actuele kennis van Microsoft Beheeromgevingen (Windows 10 en Server20012R2 t/m 2016), FAT-clients, Thin-Clients, VDI’s (XenDesktop), Group Policy Management, Office365, ITIL, Microsoft App-V, Ivanti Workspace Control, databasebeheer ( SQL en Oracle )
  • Ervaring met Topdesk als servicemanagementtool)
  • Kennis van gemeentelijke applicaties is een pré. 

Omgeving
Je komt te werken binnen het organisatieonderdeel Backoffice, domein Applicatiehosting & Workspace. In een team dat verantwoordelijk is voor het aanbieden en onderhouden van de applicaties op applicatieservers en de Citrix werkplek van de aangesloten deelnemers van ICT West-Brabant West.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO 4+. Dit moet blijken uit cv.
  • Kandidaat heeft kennis van en aantoonbare praktijkervaring met diverse werkplekconcepten. Dit moet blijken uit cv.Keuzemogelijkhedengeen/onvoldoende kennis en ervaring. (0 Punten)Voldoende kennis en ervaring (4 Punten)ruime kennis en ervaring. (6 Punten)Zeer ruime kennis en ervaring. (8 Punten)
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring m.b.t. Active Directory Group Policies. Dit moet blijken uit cv.KeuzemogelijkhedenGeen/onvoldoende kennis en ervaring. (0 Punten)Voldoende kennis en ervaring. (2 Punten)Ruime kennis en ervaring (4 Punten)Zeer ruime kennis en ervaring (6 Punten)
  • Kandidaat heeft kennis van gemeentelijke applicaties.KeuzemogelijkhedenNee (0 Punten)Beperkt (1 Punten)Ja (2 Punten)
  • Kandidaat heeft ervaring met Topdesk als servicemanagement tool (incident-, wijzigings-, probleem- en operationeel beheer). Dit moet blijken uit cv.Keuzemogelijkhedenweinig/onvoldoende ervaring. (0 Punten)Voldoende ervaring (2 Punten)Ruime ervaring (4 Punten)Zeer ruime ervaring (6 Punten)
  • Kandidaat heeft (actuele) kennis van en is gecertificeerd op gebied van Microsoft Beheeromgevingen (Windows 10 en Server20012R2 t/m 2016), FAT-clients, Thin-Clients, VDI’s (XenDesktop), Group Policy Management, Office365, ITIL, Microsoft App-V, Ivanti Workspace Control, databasebeheer ( SQL en Oracle ). Dit moet blijken uit cv.KeuzemogelijkhedenJa (5 Punten)Deels (3 Punten)Nee (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox