Start typing and press Enter to search

Projectmanager

Reageren tot13-12-2019
Organisatiegemeente Almere
Standplaats
Startdatum02-01-2020
Einddatum31-12-2020
RegioUtrecht
Aantal uur32
Max Tarief0
Min Tarief0

De werkomgeving
De afdeling Gebiedsontwikkeling werkt samen met partners aan een duurzame ruimtelijke economische ontwikkeling van Almere. Wij regisseren de ontwikkeling van de stad, van strategisch tot detailniveau. Er wordt in samenhang samengewerkt aan de ontwikkeling van de gebieden en de stad als geheel. De afdeling Gebiedsontwikkeling geeft invulling aan de ambitie uit het coalitieakkoord 2018-2022: “Almere is en blijft de bouwstad van Nederland. Almere biedt aan particulieren, corporaties en andere initiatiefnemers de ruimte om te bouwen voor zowel de koop- als de huursector. De balans in het totale woonaanbod verliezen we daarbij niet uit het oog. We zetten de omslag voort van grootschalig planmatig bouwen naar een meer organische ontwikkeling.” Zo wordt er hard gewerkt aan de ontwikkeling van de gebieden Poort-Oost, Duin, Nobelhorst, Noorderplassen-West en binnen het bestaand stedelijk gebied. We zetten ook actief in op bedrijfsterreinontwikkeling in Almere.
Naast bovenstaande ontwikkelingen gaan we ook meer binnenstedelijk ontwikkelingen. Zo vinden er in Almere-Centrum meerdere ontwikkelingen en transformaties plaats. Dit zijn complexe ontwikkelingen in een complexe omgeving. Deze projecten vragen een specifieke aanpak en sturing.
Voor de Afdeling Gebiedsontwikkeling zijn we op zoek naar een Projectmanager Gebiedsontwikkeling Binnenstedelijk voor 32 uur per week.
De functie
• Als projectmanager Gebiedsontwikkeling Binnenstedelijk ben je verantwoordelijk voor één of meerdere grote transformatie projecten in bestaand stedelijk gebied.
• Jouw kennis zorgt ervoor dat de gemeente haar ontwikkelopgave in de diverse gebieden kan waarmaken.
• Je leidt grote projecten waarbij meerdere bestuurders en partijen betrokken zijn en je bent verantwoordelijk voor de communicatie met de omgeving (in- en extern).
• Daarnaast ben je in staat visies, ontwikkelingsplannen, bouw- en inrichtingsplannen tot stand te brengen en breng je deze tot uitvoering doormiddel van een projectmatige aanpak.
• Je overlegt, onderhandelt en sluit overeenkomsten met marktpartijen en adviseert de ambtelijk opdrachtgever, de directie en het bestuur hierover.
• Je bent budgetverantwoordelijk, waaronder ook de verantwoordelijkheid voor de opbrengsten en planontwikkelingskosten.
• Je geeft op inspirerende en motiverende wijze functionele leiding aan de diverse projectteams en coacht collega’s waar het nodig is.
Kandidaatomschrijving
Je profiel
• Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van vastgoed en/of techniek en/of duurzaamheid
• Je hebt ervaring met vastgoed- en gebiedsontwikkeling, bestaand stedelijk gebied, ruimtelijke ordening, transformaties en bestuurlijke organisaties.
• Projectmatig werken is je tweede natuur.
• Met jouw enthousiasme kun je het verschil maken.
• Vanuit onafhankelijkheid ben je in staat en bereid een afwijkend standpunt in te nemen.
• Je verbindt inhoud en mensen en daarbij zet je competenties in als omgevingsbewustzijn, onderhandelen, plannen en organiseren, resultaatgericht handelen, analyseren, flexibiliteit en samenwerken.

 

Reageer Direct

LET OP: Freep bemiddelt alleen zzp'ers


Heb je een vraag?
Bellen mag ook...

+31851304283

Freep.nl

Startbaan 6, 1185 XR Amstelveen

E-Mail: help@freep.nl

Elke dag nieuwe interim opdrachten in je mailbox?

Interesse in deze opdracht?

reageer direct