Start typing and press Enter to search

Teammanager Financiën

Reageren tot24-01-2020
OrganisatieGemeente Altena
Standplaats
Startdatum01-02-2020
Einddatum31-07-2020
RegioNoord-Brabant
Aantal uur36
Max Tarief0
Min Tarief0

Functie: teammanager Financiën
32-36 uur
periode: 1 februari- 1 augustus, start zo snel mogelijk

Financiën
Het team is gericht op financieel advies van de organisatie en het optimaal en efficiënt uitvoeren van de financiële administratie. Daarnaast is zij gericht op het gehele financiële beheer inclusief de jaarrekening en bestuursrapportages. Het team bestaat uit 25 fte.

Financieel advies (14 fte) bevat zowel financieel adviseurs als business controllers. De financieel adviseurs hebben een eigen aandachtsveld. Ook concerninkopers maken onderdeel uit van het team. Financieel beheer (11 fte) bestaat voornamelijk uit medewerkers financieel beheer en medewerkers financiële administratie.

De teammanager heeft ervaring met het aansturen van een financiële afdeling binnen een gemeente. Bij voorkeur bij een gemeente met meer dan 50.000 inwoners. Het afgelopen jaar heeft het team gewerkt aan het integreren van drie teams uit de voorgaande gemeenten naar 1 team. De interim teammanager zal de transitie begeleiden naar een meer faciliterende rol van het team financiën richting de verschillende stakeholders.
De teammanager zal de medewerkers en stakeholders meenemen in de nieuwe beweging en zal aandacht hebben voor de verdere ontwikkeling van medewerkers. Naast de individuele ontwikkeling zal de teammanager een team smeden dat op elkaar is ingespeeld en weet wat de richting is en hoe met elkaar samen te werken om dit te bereiken.

Functie
Wij zijn op zoek naar een proactieve en gedreven leidinggevende die ruimte geeft waar het kan en stuurt waar het moet. De kandidaat kan aantonen dat hij/zij dienend leiderschap laat zien. De leidinggevende is transparant en open in zijn/haar communicatie en is een goede gesprekspartner voor bestuurders, leidinggevenden en medewerkers.

Wat vragen wij
– WO denk- en werkniveau met bij voorkeur een financiële opleiding
– Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
– 32-26 uur
– Meer dan 5 jaar ervaring als manager financiën bij een gemeente
– Ervaring en kennis van verandermanagement

Competenties
Om deze functie succesvol te vervullen toon je leiderschap, ben je communicatief vaardig, sensitief, ontwikkelgericht en heb je aandacht voor je medewerkers.

Gesprekken
De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 30 januari 2020 in de middag. 
 

Reageer Direct

LET OP: Freep bemiddelt alleen zzp'ers


Heb je een vraag?
Bellen mag ook...

+31851304283

Freep.nl

Startbaan 6, 1185 XR Amstelveen

E-Mail: help@freep.nl

Elke dag nieuwe interim opdrachten in je mailbox?

Interesse in deze opdracht?

reageer direct