Gemeente Hilversum

Medewerker terugvordering

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.

Elke dag willen we dit waarmaken.

En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
- Je bent verantwoordelijk voor het nemen van terugvorderingsbesluiten in het kader van de Participatiewet. Wanneer een inwoner te veel of onterecht een uitkering heeft ontvangen, zorg jij ervoor dat dit bedrag correct wordt teruggevorderd. Je doet onderzoek en rapporteert.
- Je stelt beschikkingen op. Indien het gaat om een terugvordering in combinatie met de beëindiging van de uitkering, stel je naast de terugvorderingsbeschikking ook de eindbeschikking op.
- Je bent verantwoordelijk voor een goede verwerking van de gegevens in de Suite4WIZ.
- Je zet incassotrajecten uit, waarbij je de voortgang nauwlettend bewaakt.
- Je doet herberekeningen aan de hand van een geïntegreerd herberekeningsprogramma.
- Je berekent de aflossingscapaciteit en treft, indien nodig, betalingsregelingen.
- Wanneer betalingen uitblijven, onderneem je actie door herinneringen en aanmaningen te sturen, dwangbevelen op te stellen en beslagleggingen uit te voeren, waarbij je zorgvuldig rekening houdt met de beslagvrije voet.
- Je beoordeelt kwijtscheldingsverzoeken en verzoeken tot afkoop van een schuld.
- Je onderhoudt contact met verschillende partijen, waaronder burgers, bewindvoerders, schuldhulpverlenende instanties en deurwaarders. Je weet helder en professioneel te communiceren, ook wanneer financiële problemen en emoties een rol spelen.
- Je houdt de wet- en regelgeving goed in de gaten en je zorgt ervoor dat afspraken worden nageleefd. Wanneer een burger zijn financiële verplichtingen niet nakomt, wijs jij op de mogelijke gevolgen en zoek je naar een passende oplossing.
- Je werkt zelfstandig, maar weet ook wanneer samenwerking met andere partijen nodig is.
- Je draagt bij aan een eerlijke en zorgvuldige uitvoering van wet- en regelgeving en je zorgt ervoor dat financiële middelen op de juiste manier worden beheerd.

Competenties
- Verantwoordelijkheid;
- Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
- Klantgerichtheid;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Fraude alertheid;
- Nauwkeurigheid;
- Empathisch vermogen (inleven in de situatie van een debiteur en daar naar handelen).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Woe – Do – Vrij – in overleg.

De Eisen

  • Beschikbaar per 14 april 2025 voor 36 uur per week , waarvan in ieder geval de helft (50%) fysiek op kantoor;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite4Wiz (ook wel Suite of GWS genoemd);
  • Een maximum uurtarief van €70,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker terugvordering binnen een overheidsinstelling;

De Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met geïntegreerde herberekeningen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met terugvordering besluiten en het aansluitende onderzoek en rapportering (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker Terugvordering en participatiewet binnen een gemeente;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 april 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox