Krimpen aan den IJssel

Specialist integratie

Krimpen aan den IJssel

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin de Specialist Integratie een belangrijke rol speelt.

Opdrachtomschrijving voor de Specialist Integratie
De Specialist Integratie is verantwoordelijk voor het bevorderen van de sociale integratie van bewoners door het organiseren van activiteiten, het begeleiden van bewoners naar lokale initiatieven en het ondersteunen van hun integratieproces. De Specialist Integratie werkt samen met het team aan de coördinatie en uitvoering van activiteiten op locatie en is het aanspreekpunt voor bewoners.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Bewoners informeren over en begeleiden naar relevante lokale activiteiten die hun integratie bevorderen.
  • Organiseren van thema-avonden over onderwerpen zoals cultuur, integratie en maatschappelijke participatie.
  • Leiden van werkoverleg binnen het team om activiteiten af te stemmen.
  • Begeleiden van bewoners in hun persoonlijke en sociale ontwikkeling, met een focus op integratie.
  • Coördineren van bewonersactiviteiten, zoals verjaardagen, zodat bewoners en buurtbewoners hier geen last van hebben en de veiligheid wordt gewaarborgd.
  • Organiseren en coördineren van de huiswerkklas voor bewoners ter bevordering van hun taalvaardigheid en integratie.

Competenties

  • Sensitief;
  • Nieuwsgierig;
  • Open;
  • Opmerkzaam;
  • Assertief;
  • Proactief;
  • Zelfstandig en een teamplayer;
  • Planmatig;
  • Flexibel;
  • Creatief.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


De Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider of casusregisseur;
  • Aantoonbare beschikbaar in de weekenden en avonden gedurende gehele opdracht;
  • Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 voor 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verleningen;
  • Een aantoonbare afgeronde bhv cursus.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als begeleider van inwoners met trauma;
  • Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding mbo 4 in de richtingen van Social Work of vergelijkbaar (Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening);
  • Een maximum uurtarief van €60,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
  • Aantoonbaar woonachtig in Krimpen aan den IJssel of binnen een straal van maximaal 50 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne (Benoem dit duidelijk in het CV).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 april 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox