Gemeente Amstelveen

Klantmanager TOZO

Gemeente Amstelveen

  • max €60 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Participatie en Werk
  • 15 februari 2021

  • 31 augustus 2021

De opdracht­omschrijving

De afdeling Werk en Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Het motto daarbij is ‘werk boven uitkering’.


Onze ondernemers hebben hulp nodig!

Daarom zijn wij voor deze afdeling op zoek naar een ervaren Klantmanager TOZO (Tijdelijke Ondersteuningsregeling Zelfstandig Ondernemers), die verantwoordelijk is voor de uitvoering van de TOZO regeling.

Taken:

  • Beoordelen en afhandelen van aanvragen TOZO (gemiddeld 50/60 per week).
  • Verstrekken van voorschotten TOZO.
  • Beheren van een TOZO bestand en de bijbehorende taken op gebied van rechtmatigheid uitvoeren, zoals het verwerken van mutaties, beëindigingen etc.
  • Opstellen van rapportages en beschikkingen.
  • Voorkomen van fraude.
  • Besluit maken van terugvordering van voorschotten/uitkering i.k.v. TOZO.
  • Verstrekken van informatie en het geven van voorlichting aan cliënten over procedures en afhandeling aanvragen.
  • Namens het college van B&W beslissen en redigeren van beschikkingen.

De opdracht loopt per direct, uiterlijk 15 februari 2021. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Minimaal een afgeronde MBO opleiding, niveau 4. Bij voorkeur in een sociaal juridische of maatschappelijke richting.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als Klantmanager inkomen/rechtmatigheid
  • Aantoonbare kennis (vanuit gerichte cursus/opleiding) en/of werkervaring met de uitvoering van de TOZO regeling.
  • Werkervaring met Suite4sociaaldomein.

Competenties
Als Klantmanager TOZO beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Proactief.
  • Zeer communicatief vaardig.
  • Stressbestendig.
  • Nauwkeurig.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden online d.m.v. een videogesprek gevoerd op vrijdag 5 februari tussen 9.00 – 13.00u. 

Toelichting op rooster

32 uur is bespreekbaar.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als klantmanager inkomen/rechtmatigheid i.k.v. de participatiewet, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding, niveau 4.
  • Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Klantgericht.</li><li>Resultaatgericht.</li><li>Betrouwbaar.</li><li>Proactief.</li><li>Zeer communicatief vaardig.</li><li>Stressbestendig.</li><li>Nauwkeurig.</li><li>Motivatie van de wijze waarop de kandidaat invulling denkt te geven aan de opdracht.</li></ul>
  • Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met suite4sociaaldomein, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Op cv aantoonbaar kennis (vanuit gerichte cursus of opleiding) en/of werkervaring met de uitvoering van de TOZO-regeling.
  • Op cv aantoonbaar een afgeronde opleiding in de richting van Sociaal Juridisch Dienstverlening of Maatschappelijk werk.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox