Gemeente Amstelveen
max €95 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
01 december 2021
01 juni 2022
De ITIL/BiSL Procesmanager pakt met initiatief en enthousiasme de regie en coördinatie in de gehele keten van gebruiker tot en met onze ICT-toeleveranciers. Je bent in staat om noodzakelijke verbeteringen door te voeren. Als ITIL/BiSL Servicemanager/Procesmanager ben je namelijk primair verantwoordelijk voor de opzet, inrichting en juiste werking van onze ITIL/BiSL-processen. Jouw meest essentiële processen hierbij zijn Service Level Management en Contract Management, Incident Management en Problem Management. Daarbij zou je achtervang kunnen zijn voor de overige processen, zoals Change Management en Configuratie Management.
Je bent voor de gebruikersorganisatie het tweede escalatie-niveau bij incidenten die niet binnen de norm worden afgehandeld en je coördineert de escalatie van incidenten met hoge impact voor de organisatie. Je bewaakt en monitort het procesverloop van de reeds ingerichte processen en stuurt bij waar nodig. Je rapporteert periodiek over de kwaliteit van de procesuitvoering.
Samen met de betrokkenen evalueer je periodiek de bestaande processen. Daarvoor reik je verbetervoorstellen aan en voert deze uit. Daarnaast ontwikkel en implementeer je nieuwe ITIL/BiSL processen en bijbehorend beleid. Je bent in staat om op tactisch niveau te acteren en kunt betrokkenen niet alleen de urgentie te laten voelen ten aanzien van het proces, maar hen ook meenemen in de noodzakelijke procesveranderingen. Je neemt deel aan interne en externe overleggen inzake onze IT-dienstverlening, waarover jij de rapportages opstelt. Je rapporteert hiërarchisch aan de teamleider Advies & Projecten.
De ideale kandidaat is goed in het onderhouden van relaties met diverse stakeholders op diverse niveaus. Je bent resultaatgericht en pragmatisch ingesteld. Je bent betrouwbaar, gestructureerd en accuraat in je manier van handelen. Jij laat je niet snel uit het veld slaan en pakt de zaken aan. Jij blijft kalm als er druk op de zaak staat en komt met innovatieve oplossingen bij problemen. Verder kun je goed samenwerken in groepen en weet hoe je omgaat met belangenconflicten.
Competenties
BYODBij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
ReferentieHet checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOGIedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op dinsdagochtend 23 november 2021. De gesprekken worden in het Raadhuis gevoerd.
Minder uur is niet bespreekbaar.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox