Gemeente Amsterdam

Accountmanager/Adviseur WSP Groot

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Zo draag je bij aan de gemeente Amsterdam. Als accountmanager WSP houdt je je bezig met acquisitie van banen en matching van kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt op deze banen. Je onderhoudt contacten met werkgevers en je boort nieuwe werkgeverscontacten aan. Je hebt oog voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en je weet mogelijkheden te benutten om kandidaten de stap naar de arbeidsmarkt te laten maken. Je bent een teamspeler en organiseert een intern en extern netwerk om zo kansen te creëren voor kandidaten.

Dicht bij de Amsterdammers Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo'n 19.000 verschillende collega's. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad. Werk, Participatie en Inkomen wil iedere bijstandsgerechtigde zo goed mogelijk binnen het bereik van werk brengen. Daarbij is werken het doel en participeren de norm. De teams ondersteunen mensen die niet op eigen kracht aan het werk of uit de uitkering komen. Het doel hiervan is de uitstroom naar zo regulier mogelijk werk op de arbeidsmarkt, zonder inkomensondersteuning Wil je nog meer weten over werken bij gemeente Amsterdam? We laten graag onze medewerkers aan het woord: verhalen van onze medewerkers.

Werkzaamheden

  • Vacatures acquireren bij werkgevers die aansluiten bij de profielen van kandidaten en zorgdragen voor een succesvolle match.
  • Optreden als ambassadeur van het Werkgeversservicepunt bij bedrijven en instellingen.
  • Zorgen dat elke Amsterdammer de kans krijgt mee te doen.

Dit doe je op een gemiddelde werkdag:

  • Het samenbrengen van geschikte vacatures en kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt;
  • Contacten leggen en onderhouden met werkgevers;
  • Werkgevers adviseren over arbeidsbemiddeling, stage, leer/werkplekken en dergelijke;
  • Samenwerken met interne en externe samenwerkingspartijen om te komen tot arbeidsbemiddeling en vacaturevervulling.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Werk, Participatie en Inkomen wil iedere bijstandsgerechtigde zo goed mogelijk binnen het bereik van werk brengen. Daarbij is werken het doel en participeren de norm.
De teams ondersteunen mensen die niet op eigen kracht aan het werk of uit de uitkering komen. Het doel hiervan is de uitstroom naar zo regulier mogelijk werk op de arbeidsmarkt, zonder inkomensondersteuning.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur passie voor (koude) acquisitie.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 3 jaar werkervaring in het acquireren van arbeidsplekken voor werkzoekenden. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur gedegen kennis van de arbeidsmarkt en van de sociale zekerheid.
  • De aangeboden kandidaat heeft een sterk netwerk aan werkgevers in Amsterdam-Noord.
  • De aangeboden kandidaat heeft werkervaring met het opzetten van netwerkbijeenkomsten en werkgelegenheidsprojecten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring heeft met de brede doelgroep uit Amsterdam-Noord, waaronder ervaring in het werken met kandidaten met multi-problematiek.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox