Gemeente Overbetuwe

Adviseur Netwerksamenwerking

Gemeente Overbetuwe

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Gemeente Overbetuwe

Gemeente Overbetuwe telt ruim 47.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen en ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

 

De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve organisatie met ruim 400 medewerkers. Dienstverlening en resultaatgerichtheid staan centraal. Dit blijkt ook uit de goede scores van de gemeente in klantonderzoeken en benchmarks. Vanuit een krachtige, zelfstandige positie gaat zij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven.

 

Omschrijving team en project waarbinnen de medewerker te werk wordt gesteld:

De Adviseur Netwerksamenwerking werkt in het recent gevormde team Strategie en Ondersteuning binnen het Sociaal Domein. Dit team geeft op een programmatische wijze vorm aan het Beleidsplan Sociaal Domein Overbetuwe 2020-2025, ‘Een sterke sociale basis in Overbetuwe’. Een belangrijk project hierbinnen is  “Samenwerking en financiering (kern)partners”. De gemeente Overbetuwe wil met een selecte groep aanbieders de samenwerking herijken. We willen een netwerk van partners ontwerpen, waarin we met elkaar toewerken naar een andere vorm van samenwerken in de transformatie naar normaliseren en indicatiearm werken. We bevinden ons in de eerste fase van uitvoering hiervan.


Verantwoordelijkheden

Taken en verantwoordelijkheden

De opdracht betreft:

Het adviseren bij het ontwerpen van een duurzaam samenwerkingsverband met een beperkte groep partners met wie de gemeente Overbetuwe samenwerkt aan dienstverlening in het sociaal domein. Deze partners bieden algemene en generieke voorzieningen aan voor de inwoners van de gemeente Overbetuwe. De gemeente wil de relatie met deze aanbieders verder professionaliseren en bestendigen. Het is de opdracht aan de adviseur voorstellen te doen voor deze professionalisering en bestendiging.

Dat dient te gebeuren door:

  • Inhoudelijk voorstellen te doen t.a.v. te organiseren bijeenkomsten met de partners. Deze bijeenkomsten zijn bedoeld om de alternatieven voor een duurzaam samenwerkingsverband te verkennen.
  • In afstemming met projectteam een voorzet te maken voor een draaiboek voor de periode september 2021 – maart 2022.
  • Observeren tijdens (soms ook begeleiden van) de bijeenkomsten met partners en daarover verslag leggen met advies voor het vervolg.

 

Resultaat:

  • Eindadvies over het vervolgproces na 1 maart 2022 aan de hand van de theorie over netwerksamenwerking.

 

Wij zoeken een adviseur die in staat is om ons inhoudelijk te adviseren en te begeleiden in het proces. Voorkeur gaat uit naar een kandidaat die bekend is met de partners waar de gemeente Overbetuwe mee samenwerkt en beschikt over een relevant netwerk.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • U voegt een CV (maximaal 3 A4) in PDF formaat toe. Uit het CV blijkt dat de kandidaat aantoonbaar beschikt over: • Opleiding: Een relevante afgeronde HBO/WO opleiding: bestuurskunde, bedrijfskunde, sociale wetenschappen. • Opleiding: Een relevante cursus / opleiding op het gebied van netwerksamenwerking. (U dient op verzoek van de gemeente dit aan te kunnen tonen met een diploma). • Werkervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring in de functie als (beleids)adviseur, procesregisseur of manager in de publieke sector of sector van zorg en welzijn. En daarbinnen aantoonbare ervaring met het opzetten en onderhouden van netwerken van samenwerkende organisaties. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld. Benoem en beschrijf concreet in uw CV de relevante ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis(en) voldoet. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum en beschrijving van de werkzaamheden te zijn vermeld.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-09-2021 tot en met 28-02-2022 voor 8 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Aan de data in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Voeg jou visie of plan van aanpak (maximaal 1 a4 in PDF) toe over de wijze waarop je een succesvolle invulling geeft aan deze opdracht. 
 - De beschrijving van kandidaat sluit uitstekend aan (50%)
 - De beschrijving van kandidaat sluit goed aan (25%)
 - De beschrijving van kandidaat sluit voldoende aan (0%)
 - De beschrijving van kandidaat is onvolledig en sluit niet aan bij onze uitvraag (knock-out)
  • Het beoordelingsteam oordeelt de mate waarop de CV van kandidaat aansluit bij de beschrijving van het functieprofiel. 
 - De CV sluit uitstekend aan bij onze uitvraag (50%)
 - De CV sluit goed aan bij onze uitvraag (25%)
 - De CV sluit voldoende aan bij onze uitvraag (0%)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox