Gemeente Houten

Adviseur P&O

Gemeente Houten

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij stellen ons graag aan je voor. Gemeente Houten ligt centraal in Nederland, in de regio Utrecht. We zijn gericht op ontwikkeling. Van een dorp met 7000 inwoners groeiden we uit tot een middelgrote gemeente met 50.000 inwoners. Iedere dag dragen onze 330 collega’s eraan bij dat inwoners Houten een prettige plek vinden om te wonen. Je krijgt bij ons eigen verantwoordelijkheden en ruimte om zelf invulling te geven aan je werkzaamheden. Als collega’s staan we voor elkaar klaar. We lopen gemakkelijk bij elkaar binnen, onze deuren staan letterlijk en figuurlijk voor elkaar open.

In de komende jaren gaat een groot deel van ons personeel met pensioen. Tegen de achtergrond van een krappe arbeidsmarkt, wordt het belang van het binden en boeien van medewerkers duidelijk zichtbaar.

Opdracht
In de afgelopen periode is het arbeidsmarktbeleidsplan opgesteld. In dit plan staan de trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt beschreven en de vraagstukken die dit geeft voor de gemeente Houten. Het plan schetst de visie op onze arbeidsmarktbenadering; hoe pakken we de vraagstukken aan?

Omdat onze Adviseur P&O met zwangerschaps- en bevallingsverlof gaat, zoeken we iemand die in de komende periode een aantal organisatorische klussen uitvoert. Deze klussen hebben een advies/beleidsmatig karakter, op strategisch/tactisch niveau en vloeien voort uit het arbeidsmarktbeleidsplan. Het betreft de volgende klussen:

  • het herijken en implementeren van het werving- en selectieproces (incl. onderdeel open sollicitaties);
  • het opstellen van een programma van eisen (PvE) voor een eventuele aanschaf van een ATS, in combinatie met PvE voor ‘werken bij Houten-website’;
  • het uitlijnen en inregelen hoe de coördinatie van de garantiebanen en stagiaires organisatorisch vorm moet krijgen.

 

Competenties

  • Je bent analytisch en hebt een bedrijfsmatige manier van kijken en kunt van daaruit een goede vertaling maken naar benodigde acties, advies of beleid;
  • je houdt ervan om voortdurend te verbeteren en bezig te zijn met procesoptimalisatie, in samenspraak met direct betrokkenen.
  • Je bent in staat om de juiste expertises te betrekken bij je werkzaamheden, waardoor je tot integrale verbetervoorstellen komt die op draagvlak kunnen rekenen;
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed en hebt een prettige, begrijpelijke en eigentijdse manier van communiceren, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent een adviserende gesprekspartner voor het management en adviseurs.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als P&O/HR Adviseur bij een gemeente
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als P&O/HR adviseur
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen in implementeren van P&O beleid
  • Kandidaat is beschikbaar per maandag 16 oktober 2023 voor 30 uur per week

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van reorganisatietrajecten
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau op het gebied van HR
  • Aantoonbare werkervaring als P&O/HR adviseur meer dan 10 jaar werkervaring als P&O adviseur/HR adviseur (35 pt) Tot 5 jaar werkervaring als P&O/HR adviseur (0 pt) vanaf 5 jaar tot 7 jaar werkervaring als P&O/HR adviseur (15 pt) vanaf 7 jaar tot 10 jaar werkervaring als P&O adviseur/HR adviseur (25 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox