Gemeente Montfoort

Beleidsadviseur ruimtelijke ordening

Gemeente Montfoort

De opdracht­omschrijving

Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Opdracht
Montfoort is een relatief kleine gemeente, maar biedt qua ruimtelijke ordening veel variatie met o.a. twee (monumentale) kernen, ontwikkellocaties voor nieuwe woningen en een groot landelijk gebied.

Je begeleidt planologische procedures en je zorgt voor een integrale beleidsafstemming. Je toetst principeverzoeken inhoudelijk en juridisch en stemt de afhandeling hiervan af met de vergunningverlener en milieuspecialisten. Je overlegt met de wethouder en schrijft college- en raadsvoorstellen. Je gaat in gesprek met initiatiefnemers van interessante plannen en onderzoekt de mogelijkheden om deze goed in procedure te brengen. Last but not least werk je mee aan het opstellen van een Omgevingsplan.

Competenties

  • Schrijfvaardig 
  • Klantgerichtheid
  • Bestuurssensitiviteit
  • Resultaatgericht
  • Betrokken
  • Creatief

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 1 augustus tussen 11:00 en 15:00. In overleg kan hier mogelijk ,in verband met de vakantieperiode, van worden afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 30 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeentelijke organisatie op ruimtelijke ordening.
  • Een afgeronde juridische of planologische opleiding op hbo niveau;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur of juridisch adviseur ruimtelijke ordening binnen een gemeentelijke instelling;
  • Een maximum uurtarief van €95,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer;
  • Aantoonbare kennis van de nieuwe omgevingswet (licht dit duidelijk toe in een geschreven motivatie);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox