Gemeente Breda

Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening
Introductie
Afdeling Ruimte en Vastgoedontwikkeling is op zoek naar een beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening. 
Breda heeft een grote opgave op het gebied van de ruimtelijke ontwikkeling, zowel in het stedelijk gebied als het buitengebied. Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling werk je samen met collega’s van de diverse vakdisciplines, maar ook met verschillende belanghebbenden. Samen met onder ander overheidsinstanties, ontwikkelaars, belangengroepen en inwoners, zorg je ervoor dat onze stedelijke omgeving op een duurzame en verantwoorde manier wordt ontwikkeld en beheerd. Heb je werkervaring met beleidsontwikkeling en implementatie op het gebied van ruimtelijke ordening? En ben je resultaatgericht en proactief? Dan zoeken we jou als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening. 

Wat ga je doen?

  • Je doet onderzoek naar de relevante wet- en regelgeving, trends en ontwikkelingen op het gebied van ruimtelijke ordening en vertaalt dit door naar juridisch planologisch beleid.
  • Je stelt beleidsvoorstellen en -adviezen op met betrekking tot ruimtelijke planning en ontwikkeling en licht deze toe aan de wethouder wanneer hiertoe aanleiding is.
  • Je beoordeelt ruimtelijke plannen en vergunningsaanvragen en geeft advies over de haalbaarheid en impact ervan.
  • Je coördineert overleggen en participatietrajecten met belanghebbenden en stakeholders.
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van strategische visies en lange termijnplannen voor stedelijke ontwikkeling.
  • Je monitort en evalueert de uitvoering van ruimtelijk beleid en doet waar nodig aanpassingsvoorstellen.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld Planologie, Ruimtelijke Ordening of Rechten.
  • Je hebt werkervaring met beleidsontwikkeling en -implementatie op het gebied van ruimtelijke ordening, binnen een gemeentelijke context.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Omgevingswet en daarbij behorende besluiten.
  • Je beschikt over politieke sensitiviteit.
  • Je bent analytisch en je hebt een goed ontwikkeld probleemoplossend vermogen.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken met diverse belanghebbenden.
  • Je bent resultaatgericht, proactief en in staat om zelfstandig te werken.


Wie zijn wij?
Op de afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling werken ruim 100 professionals in het hart van de stedelijke ontwikkeling. De teams kenmerken zich door hooggekwalificeerde medewerkers met een sterke eigen verantwoordelijkheid, zeer betrokken en sociaal. Er wordt nauw samengewerkt met andere afdelingen binnen de organisatie, denk aan milieu en mobiliteit en afdeling economie. Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening bouw je mee aan de toekomst van de stad waaronder grote gebiedsontwikkelingen van ‘t Zoet, Cross Mark en de Oostflank maar ook aan de realisatie van de Nieuwe Mark en een groot aantal woningbouwprojecten.
Meer weten over de stad of organisatie? Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft ervaring met het begeleiden van juridische planologische procedures. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van de omgevingswet. Dit moet blijken uit het cv,
  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier). Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Ruimtelijke ordening en Planologie of Sociale geografie of Nederlands recht met specialisatie bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Beleidsmedewerker of Adviseur Ruimtelijke ordening. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk - Politiek sensitief - Teamplayer; goed in staat samen te werken - Verbinder - Positieve kritische houding - Handteren van kansen en mogelijkheden als uitgangspunt. De datum woensdag 13 maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox