Gemeente Breda

Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

Introductie
Het team Ruimte van de gemeente Breda is ten behoeve van de opvang van een zwangerschapsverlof op zoek naar een beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening. Dit team maakt deel uit van de afdeling Ruimte & Vastgoed Ontwikkeling. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening ondersteun je bij het ontwikkelen, implementeren en evalueren van beleid met betrekking tot ruimtelijke ordening in de vorm van juridisch-planologisch instrumentarium. Heb je al enkele jaren ervaring binnen dit vakgebied en ben je toe aan een volgende stap? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?
Breda staat voor uitdagende opgaven in ruimtelijke ontwikkeling binnen zowel stedelijk als landelijk gebied. Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening werk je nauw samen met collega’s van verschillende disciplines en met externe partijen, zoals overheidsinstanties, projectontwikkelaars, belangenorganisaties en inwoners. Jij zorgt ervoor dat de ruimtelijke ontwikkeling in Breda duurzaam en verantwoord verloopt. Daarnaast ben je betrokken bij de totstandkoming van het omgevingsplan van Breda. Je hebt de rol als coördinator voor het verwerken van de geldende bestemmingsplannen naar één omgevingsplan.  

  • Je onderzoekt de relevante wet- en regelgeving, trends en ontwikkelingen in de ruimtelijke ordening en vertaalt deze naar het gemeentelijk juridisch-planologisch instrumentarium.
  • Je hebt de regie over de gebiedsgerichte aanpak van het omgevingsplan Breda en bewaakt de samenhang op het gebied van inhoud en planning tussen de diverse gebiedsgerichte omgevingsplandelen.
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het omgevingsplan Breda.
  • Je begeleidt de procedure van ruimtelijke plannen van initiatieffase tot aan beroep bij de Afdeling.
  • Je zet je kennis en expertise in om te komen tot een integrale afweging in de advisering op ruimtelijke initiatieven in de stad.
  • Je coördineert overleggen en participatieprocessen met stakeholders en belanghebbenden.
  • Je monitort en evalueert de uitvoering van het ruimtelijke beleid en stelt waar nodig verbeteringen voor.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding in bijvoorbeeld Planologie, Ruimtelijke Ordening of Nederlands Recht.
  • Je hebt jaren ervaring met beleidsontwikkeling en -implementatie op het gebied van ruimtelijke ordening, bij voorkeur binnen een gemeentelijke of overheidscontext.
  • Je hebt uitgebreide kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Omgevingswet.
  • Je hebt politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je hebt organisatorisch vermogen en staat open voor een nieuwe aanpak voor de totstandkoming van het gemeentelijk juridisch planologische instrumentarium.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt snel schakelen tussen verschillende stakeholders.
  • Je neemt vanuit je functie je verantwoordelijkheid tegenover het team en draagt bij aan het succes van het team.
  • Je bent analytisch sterk, omgevingsbewust en pragmatisch ingesteld.

Wie zijn wij?

Op de afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling werken ruim 100 professionals in het hart van de stedelijke ontwikkeling. De teams kenmerken zich door hooggekwalificeerde medewerkers met een sterke eigen verantwoordelijkheid, die zeer betrokken en sociaal zijn. Er wordt nauw samengewerkt met andere afdelingen binnen de organisatie, zoals milieu en mobiliteit en economie. Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening bouw je mee aan de toekomst van de stad en het landelijk gebied van de gemeente, waaronder grote gebiedsontwikkelingen zoals ‘t Zoet, Cross Mark en de Oostflank, en aan de realisatie van de Nieuwe Mark en diverse woningbouwprojecten.


Lees meer over de Gemeente Breda   

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft ervaring met het begeleiden van juridische planologische procedures. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Ruimtelijke ordening en Planologie of Sociale geografie of Nederlands recht met specialisatie bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Beleidsmedewerker of Adviseur Ruimtelijke ordening. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van de omgevingswet. Dit moet blijken uit het cv,

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring als Beleidsmedewerker of Adviseur Ruimtelijke ordening. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk - Politiek sensitief - Teamplayer; goed in staat samen te werken - Verbinder - Positieve kritische houding -Je hebt een organisatorisch vermogen en staat open voor een nieuwe aanpak - Handteren van kansen en mogelijkheden als uitgangspunt. De data 14 en 15 oktober zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox