Gemeente Amsterdam

Business continuity manager medior

Gemeente Amsterdam

  • max €125 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 06 mei 2024

  • 31 december 2024

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Gemeente Amsterdam heeft een verantwoordelijkheid in de continuïteit en stabiliteit van haar dienstverlening. Om de weerbaarheid tegen verstoringen en daarmee de continuïteit van de dienstverlening aantoonbaar te verhogen is de gemeente Amsterdam een Business Continuity Management (BCM) programma gestart. Ter versterking van het programmateam zijn wij op zoek naar een ervaren senior Business Continuity Manager.

Werkzaamheden
Primair ligt de focus van de opdracht op bovenstaande aspecten van de BCM oefeningen. Daarnaast lever je een actieve bijdrage in het programmateam:

- Je draagt actief bij aan het realiseren van een passend niveau van continuïteitswaarborging bij het realiseren van i-toepassingen voor uiteenlopende maatschappelijke opgaven. Denk daarbij bij voorbeeld aan het verstrekken van uitkeringen, het handhaven van veiligheid op straat of het effectief inzamelen van huisvuil; allemaal taken die niet meer mogelijk zonder ICT-voorzieningen;
- Je helpt en ondersteunt proactief onder meer realisatieteams, product-owners en opgave-cockpits bij het realiseren van een passend niveau van continuïteitswaarborging;
- Je adviseert, begeleidt en controleert het lijnmanagement in de gehele organisatie bij de invoering van de continuïteitsmaatregelen, zoals bij voorbeeld het verlenen van vergunningen, het verstrekken van paspoorten of het beheren van de openbare ruimte.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Het BCM programma wordt vanuit het i-domein gestuurd. BCM is natuurlijk veel breder dan alleen maar digitalisering. Het raakt alle kritische processen van de stad.

Werken voor de directie Digitale Strategie en Informatie
De directie Digitale strategie en informatie is onderdeel van het cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie (DII), waarbinnen alle i-taken worden gebundeld. De directie draagt zorg voor de i-strategie concern breed, waarin Cloud, architectuur, informatiebeveiliging, privacy en informatiebeheer de belangrijkste elementen zijn.

I-afdeling Kaderstelling en Beleid
Kaderstelling en Beleid, georganiseerd als i-afdeling, voert de regie op de strategie van het I- Domein en heeft daarvoor een aanjagende functie. Dit is een multidisciplinaire uitwerking van uitgangspunten, beleid en plannen in meerjarig verband. Het gaat om het in samenhang opstellen van kaders en beleid per discipline voor het I-Domein of de hele organisatie en het laten vaststellen daarvan en bekend maken in de organisatie.

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar voor het aantal uren dat vermeld wordt in deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwerpen van BCM oefeningen en aanpak en in staat anderen op te leiden in de rol van oefeningleider. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Zzp'er of zzp'er via intermediair De gemeente houdt zich als goed opdrachtgever aan alle wettelijke voorschriften zoals de wet DBA. De opdrachtgever zet deze functie uit als detachering. De aangeboden kandidaat is in dienst van de opdrachtnemer en betreft geen zzp'er of een zzp'er die via een intermediair wordt aangeboden.   Is de door u aangeboden kandidaat in dienst van u en betreft het geen zzp'er? Ja: U bevestigt hierbij dat u geen zzp'er of zzp'er via intermediair aanbiedt Nee: KO
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Initiatie               [Expert niveau]
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende en/of projectleidersfunctie binnen een complexe (overheids-) organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende en/of projectleidersfunctie binnen een complexe (overheids-) organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn                  [Expert niveau]
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,00 Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten en alle overige bijkomende kosten. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox