Provincie Noord-Brabant

Change Manager

Provincie Noord-Brabant

  • max €90 per uur

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 06 december 2021

  • 05 december 2022

De opdracht­omschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitdaging
Ben jij...

.. de Change Manager die binnen de Provincie het Itil change proces opnieuw gaat beschrijven en implementeren. Die handson dit samen met de verschillende teams gaat implementeren en onze externe leverancier gaat aansturen? Ook wanneer er tussen leverancier, ICT regieorganisatie en interne klant onduidelijkheden of tegenstrijdige belangen spelen? Dan zou jij wel eens helemaal op je plek kunnen zijn als onze Change Manager!

Wat ga je doen?

De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een recente outsourcing van de ICT dienstverlening. In deze snel veranderende omgeving en tijden waar veel wijzingen spelen is het goed afstemmen van wijzigingen en het borgen van de processen belangrijker dan ooit.

Als Change Manager werk je binnen de ICT regieorganisatie van programma Dienstverlening ICT. Jij en de Service Delivery manager vormen samen een team, ondersteund door onze architect en technisch adviseurs. Als change manager ga je het change proces verder uitwerken en implementeren in de organisatie. Het Dienstenplein (onze helpdesk) en het testcentrum en Functioneel beheer betrek je in de afstemming en goedkeuringsprocessen. Met als doel het bereiken van een goed lopend change proces waar changes first time right in het CAB worden behandeld

Jij als change manager bent verantwoordelijk voor:

  • het beschrijven van het change proces met daarin duidelijke rollen en verantwoordelijkheden;
  • het zorgen voor de juiste templates en stuur-rapportages;
  • het inregelen van het proces met de betrokken afdelingen en onze leveranciers. We verwachten dat jij daar duidelijk aangeeft wat kwalitatief en kwantitatief nodig is om het proces in te voeren;
  • coachen van de betrokken partijen in hun rol en in het proces, zodat de beoogde verandering mogelijk wordt gemaakt;
  • het dagelijks sturen op nieuwe en openstaande changes samen met de Service Delivery Manager;
  • nieuwe changes controleer je of dat deze het juiste proces hebben gevolgd voordat zij worden behandeld;
  • changes worden inhoudelijk goed afgestemd met de partijen die betrokken moeten zijn en deze informatie wordt op afdoende wijze gecommuniceerd met betrokkenen;
  • je bent voorzitter van het CAB en zorgt dat daar de juiste besluiten worden genomen en dat deze worden gecommuniceerd met de betrokken partijen;
  • je voorziet de Service Delivery Manager van voldoende informatie om zaken daar waar nodig te prioriseren of te escaleren.

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten we van jou?

Als onze Change Manager beschik je over:

  • een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT;
  • Itilv3 certificering op het gebied van change management (Itilv3 Release, control and Validation);
  • kennis van BISL en ASL;
  • ruime ervaring in een ICT werkomgeving en affiniteit met informatievoorziening en informatietechnologie;
  • ervaring met ICT outsourcing en multi vendormanagement is een pré;
  • ervaring bij een overheid is een pré;
  • de eigenschappen om oplossingsgericht te werken en te improviseren ook onder tijdsdruk of bij conflicten;
  • onderhandelingsvaardigheid, overtuigingskracht en kan je omgaan met tegengestelde belangen;
  • en je kunt als teamspeler delegeren en coördineren.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden op dinsdag 30 november 2021.

Toelichting op rooster

Vanwege Corona wordt er in de inhuurperiode in principe vanuit eigen huis of eigen kantoor gewerkt. Circa 1 á 2 maal per twee weken wordt er op Provinciehuis in ’s-Hertogenbosch gewerkt/overlegd. Mogelijk veranderen de maatregelen t.a.v. werken en overleggen op het Provinciehuis gedurende de inhuurperiode. Het (incidenteel) verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten.

De eventuele bereidheid om na 1 december 2022 in dienst te treden.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Beschikbaarheid vanaf 6 december. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring binnen een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring binnen een outsourcing omgeving. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met operationeel change management, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het inrichten van change management processen conform Itil, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op gebied van ICT. Dit blijkt uit CV.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p><span style="text-decoration: none solid #2c2c2c;">Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:</span></p> <p><span style="text-decoration: none solid #2c2c2c;"><br style="text-decoration: none solid #2c2c2c;"> 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. </span></p> <p><span style="text-decoration: none solid #2c2c2c;">2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. </span></p> <p style="text-decoration: none solid #2c2c2c;">3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten)</p> <p><span style="text-decoration: none solid #2c2c2c;">Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.</span></p> <p><span style="text-decoration: none solid #2c2c2c;">We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.</span></p>
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring binnen een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring binnen een outsourcing omgeving. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met operationeel change management, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het inrichten van change management processen conform Itil, opgedaan in de laatste 10 jaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op gebied van ICT. Dit blijkt uit CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox