Gemeente Breda

Contentspecialist ondernemend breda

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Contentspecialist Ondernemend Breda

Team Economie en Innovatie is op zoek naar een Contentspecialist Ondernemend Breda. Als Contentspecialist Ondernemend Breda maak je content voor onze Breda Business kanalen (website, LinkedIn, YouTube) gericht op ondernemers. Kent social media voor jou geen geheimen, ben je een echte tekstschrijver en heb je daarnaast affiniteit met ondernemers, bedrijven en het economische werkveld? Dan zoeken wij jou als Contentspecialist Ondernemend Breda.

Wat ga je doen?
Als Contentspecialist Ondernemend  Breda ligt de focus op het uitvoeren van de contentstrategie van BredaBusiness. Hierbij staat de werkwijze “Communiceren met Focus” centraal, met nauwe verbinding en afstemming tussen projectcommunicatie, de bestuurscommunicatie en met jou als contentspecialist. Jij bent daarbij verantwoordelijk voor contentcreatie, contentplanning, implementatie en evaluatie.

  • Je houdt de website BredaBusiness.com actueel. Legt een BredaBusiness Beeldbank aan en coördineert hierbij de fotografie. Je verzorgt de contentcreatie met de focus op ondernemersverhalen en content op LinkedIn volgens crossmediale contentstrategie (videocontent YouTube)Je zorgt voor het opzetten, beheren en actueel houden van de contentkalender ‘ondernemers & bedrijven’ in de Teams omgeving. Deze deel je met het team van de Newsroom, waar je ook 1x per maand aansluit bij het contentoverleg.
  • Je deelt proactief de contentplanning tijdens de weekstart van Team Economie & Innovatie (wekelijks) en het Ondernemersteam overleg, waaraan je deelneemt.
  • Je verstuurt maandelijks de interne BredaBusiness update met statistieken rondom de  BredaBusiness kanalen, organische content en paid media.
  • Je deelt proactief de ontwikkelingen van BredaBusiness met de project- en bestuurscommunicatie.
  • Je zorgt voor de structurele afstemming met het internetbureau voor de terug- en voorruitblik rondom de ontwikkelingen va de website.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van marketing/communicatie.
  • Je hebt affiniteit met ondernemers, bedrijven en het economische werkveld.
  • Social media kent voor jou geen geheimen en je werkt vanuit een datagedreven mindset.
  • Je bent proactief, creatief en komt zelf met innovatieve ideeën.
  • Je schrijft berichten in de juiste tone-of-voice voor onze kanalen, uiteraard foutloos Nederlands.
  • Je kunt prima zelfstandig functioneren in een dynamische omgeving en gaat probleemloos om met strakke deadlines en ad-hoc activiteiten.
  • Ervaring met content creatie tools en contentplanning tools, zoals COOSTO, is een pre.

Wie zijn wij?


Het team Economie & Innovatie bestaat uit ongeveer 36 professionals. Gezamenlijk wordt er gewerkt aan het uitvoeren van de economische visie en het onderhouden van relaties met ondernemers en bedrijven. In Breda staat het inzetten van toegepaste technologie en creativiteit in het bedrijfsleven voorop.
Als contentspecialist speel je een belangrijke rol in het uitdragen van onze ambities, opgaven en uitdagingen. Jouw focus ligt op de content rondom BredaBusiness, wat de centrale loketfunctie voor ondernemend Breda is. Dit initiatief van Gemeente Breda is gericht op de zakelijke markt en het economische werkveld; van Bredase ondernemers tot (internationale) ondernemers die zich in onze stad willen vestigen. Hierbij wordt nauw samengewerkt met diverse partners en de verbinding gemaakt tussen onderwijs, overheid en ondernemers.
Op korte termijn richtten we ons voornamelijk op de Nederlandstalige website van BredaBusiness. Eventueel vindt op termijn binnen de functie ook uitbreiding plaats naar het actueel houden van de Engelstalige website. Tevens zijn we van plan om een externe BredaBusiness nieuwsbrief te gaan ontwikkelen. Kortom, er zijn veel kansen om jouw creativiteit in te kunnen zetten!
Lees meer over de BredaBusiness en Gemeente Breda.
               

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • Uw kandidaat beschikt over een uitstekende beheersing van de Nerderlandse taal Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Contentspecialist of communicatie adviseur. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2024 is vastgesteld op € 233.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2024 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 221. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

De Wensen

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft affiniteit met ondernemers, bedrijven en het economische werkveld. Uit het cv blijkt duidelijk wat de raakvlakken zijn qua werkervaring, opleidingen en/of interesses.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Marketing en of Communicatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van het werken met en inzetten van Social Media passend bij de rol zoals beschreven in de wervingstekst. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met content creatie tools en contententplanning tools zoals COOSTO. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent proactief, creatief en komt zelf met innovatieve ideeën. - Je kunt prima zelfstandig functioneren in een dynamische omgeving en gaat probleemloos om met strakke deadlines en ad-hoc activiteiten. - Je werkt vanuit een datagedreven mindset. De datum 20 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox