Provincie Noord-Brabant

Contract Manager

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Er is veel te doen op het gebied van facilitair contractmanagement. Vanuit de nieuwe koers draag je bij aan de verdere ontwikkeling en invulling van de visie en strategie van het programma facilitaire dienstverlening. Het gaat hierbij om het afsluiten, beheren en onderhouden van facilitaire contracten zoals onder andere, schoonmaak, catering, afval en beveiliging, vervoersbedrijven en audiovisuele installaties. Hierbij ben je verantwoordelijk voor een optimale balans tussen de behoefte vanuit het provinciehuis en de leveranciersprestatie. Belangrijk is dat de afspraken met onze leveranciers maatschappelijk verantwoord, duidelijk, transparant en controleerbaar zijn voor alle betrokken partijen. Je voert de regie op het gehele proces van marktonderzoek, het opzetten van aanbestedingstrajecten (in samenwerking met inkoop), de contractonderhandelingen tot en met de implementatie en uitvoering van de contracten. Je werkt met een hoge mate van zelfstandigheid en stemt voor definitieve besluiten af met de opdrachtnemer en de programmamanager. Daarnaast lever je een bijdrage aan de verdere professionalisering van het programma. In deze functie werk je nauw samen met collega’s binnen en buiten facilitaire dienstverlening. Je bent de sparringpartner voor de opdrachtnemer van het team Service Diensten en je geeft hem gevraagd en ongevraagd advies. Je draagt bij aan de integrale professionalisering van en visievorming op het contract- en leveranciersmanagement van de provincie. Een goede relatie met de leveranciers is voor jou essentieel. Je zet de expertise van de leveranciers in om het optimale resultaat te behalen voor de Provincie.

In deze functie is het belangrijk dat je over ruime specialistische kennis en vaardigheden beschikt op het gebied van contract- en leveranciers-management, met name de cats systematiek. Je hebt veel kennis van verschillende facilitaire contracten, zoals schoonmaak, catering, verzekeringen afval en beveiliging en vervoer. Je bent gewend te schakelen met leveranciers en kunt hierbij het belang van de organisatie voor ogen te houden. Jouw facilitaire kennis is hierbij heel belangrijk. Je communiceert makkelijk en hebt hierdoor de gunfactor. Je vindt het leuk te zoeken naar mogelijkheden om zo een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het programma. Je bent innovatief en bent niet bang om door te pakken om doelstellingen te behalen binnen de gestelde randvoorwaarden. Je beschikt over een brede en diepgaande theoretische en praktische kennis op het gebied van financiën, bedrijfsvoering en overheidsinkoop op basis van Europees aanbesteden voor gecompliceerde trajecten. Je hebt inzicht in het functioneren van het politiek, bestuurlijke krachtveld van de provincie en hebt kennis van en ervaring met de toepassing van relevante wet- en regelgeving in verschillende situaties. Je bent bedreven in het plannen, organiseren, coördineren en communiceren van de contractprocessen en weet met alle bij de inkooptrajecten betrokken partijen afspraken te maken over de implementatie van (nieuw) contractbeleid. Een goede relatie met de leverancier is voor jou belangrijk, je maakt gebruik van hun expertise en je weet wat er speelt in de markt. Je werkt en denkt op HBO-plusniveau en beschikt over vakgerichte opleidingen in de facilitaire richting. Je kunt goed samenwerken in een netwerkorganisatie, je bent resultaatgericht, slagvaardig en innovatief.

Kandidaatomschrijving

In deze functie is het belangrijk dat je over ruime specialistische kennis en vaardigheden beschikt op het gebied van contract- en leveranciers-management. Je hebt veel kennis van verschillende facilitaire contracten, zoals schoonmaak, catering, verzekeringen en vervoer. Je bent gewend te schakelen met leveranciers en kunt hierbij het belang van de organisatie voor ogen te houden. Je kunt goed zelfstandig soms solistisch werken Jouw facilitaire kennis is hierbij heel belangrijk. Je communiceert makkelijk en hebt hierdoor de gunfactor. Je vindt het leuk te zoeken naar mogelijkheden om zo een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het programma. Je bent innovatief en bent niet bang om door te pakken om doelstellingen te behalen binnen de gestelde randvoorwaarden. Je beschikt over een brede en diepgaande theoretische en praktische kennis op het gebied van financiën, bedrijfsvoering en overheidsinkoop op basis van Europees aanbesteden voor gecompliceerde trajecten. Je hebt inzicht in het functioneren van het politiek, bestuurlijke krachtveld van de provincie en hebt kennis van en ervaring met de toepassing van relevante wet- en regelgeving in verschillende situaties. Je bent bedreven in het plannen, organiseren, coördineren en communiceren van de contractprocessen en weet met alle bij de inkooptrajecten betrokken partijen afspraken te maken over de implementatie van (nieuw) contractbeleid. Een goede relatie met de leverancier is voor jou belangrijk, je maakt gebruik van hun expertise en je weet wat er speelt in de markt.

Je kunt goed samenwerken in een netwerkorganisatie, je bent resultaatgericht, slagvaardig en innovatief.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden op vrijdag 17 juni 2022.

Toelichting op rooster

Bij de provincie Noord-Brabant zijn we flexibel, en dat verwachten we andersom ook. Het verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen gekomen tarief te zitten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleidingen Kandidaat beschikt over minimaal HBO, bij voorkeur in een relevante richting voor de functie. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring algemeen Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als contract manager in een soortgelijke organisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring inhoudelijk Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met op het gebied van financiën, bedrijfsvoering en overheidsinkoop op basis van Europees aanbesteden voor gecompliceerde trajecten. Bij voorkeur bij een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimale werkervaring Relevante werkervaring (meer dan 3 jaar) in een soortgelijke functie. Dit blijkt uit het CV.
  • Minimaal opleidingsniveau Je werkt en denkt op HBO-plusniveau en beschikt over vakgerichte opleidingen in de facilitaire richting. Dit blijkt uit het CV.
  • Overige eisen Je beschikt over een brede en diepgaande theoretische en praktische kennis op het gebied van financiën, bedrijfsvoering en overheidsinkoop op basis van Europees aanbesteden voor gecompliceerde trajecten. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Werkervaring algemeen Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als contract manager in een soortgelijke organisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring inhoudelijk Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met op het gebied van financiën, bedrijfsvoering en overheidsinkoop op basis van Europees aanbesteden voor gecompliceerde trajecten. Bij voorkeur bij een overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleidingsachtergrond Kandidaat beschikt over minimaal HBO, bij voorkeur in een relevante richting voor de functie. Dit blijkt uit het CV.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals doelgericht, verbindend, probleemoplossend, vernieuwend en flexibel: maximaal 10 punten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox