Gemeente Zoetermeer

Coördinator Evenementen

Gemeente Zoetermeer

  • max €115 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 06 januari 2023

  • 06 juli 2023

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling communicatie en City Markering bestaat uit (bestuurs-)communicatieadviseurs, (pers)woordvoerders, medewerkers, adviseurs voor participatie, evenementen en citymarketing.

Opdrachten:
Projectopdracht
Momenteel wordt in de gemeente Zoetermeer gewerkt aan nieuw evenementenbeleid dat naar verwachting eind Q1 2023 door de raad zal worden vastgesteld. Een van de vervolgacties die daaruit voortvloeit is dat er een evenementenloket wordt ingericht binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen dit bureau wordt gewerkt aan het faciliteren en stimuleren van een toonaangevend en ruim evenementenaanbod dat aansluit op de wensen van de bewoners en een levendige, groene en actieve stad. Vanuit dit bureau is er een intensieve samenwerking met de evenementenbranche in de stad.

Speerpunten hierbij zijn:
1. Evenementen in het groen;
2. Levendigheid in de wijken;
3. Vernieuwend en actief;
4. Behoud van toonaangevende evenementen.

De ambities op het gebied van evenementen liggen hoog in Zoetermeer en de dienstverlening moet verbeterd worden. Daarnaast is een goede samenwerking met organisatoren en andere relevante partijen in de stad belangrijk. Het kost dus tijd om een goed evenementenloket binnen de organisatie in te richten.

Tot die tijd is de gezochte functionaris eerste aanspreekpunt voor organisatoren in de stad.

De taken die de gevraagde functionaris zal oppakken zijn:
- Aanspreekpunt/loketfunctie voor organisatoren;
- Opzetten en organiseren brancheoverleg evenementen;
- Advisering op verbetering van processen en procedures rond evenementen;
- Oppakken en coördineren van de actiepunten uit het evenementenbeleid;
- Complete evenementenkalender maken vóór het nieuwe evenementenseizoen;
- Inhoudelijk meekijken en adviseren bij het opstellen van de uitvoeringsregels;
- Inhoudelijk meekijken en waar nodig coördineren van automatiseringsvraagstukken.

Competenties
- Netwerkvaardigheden;
- Verbindend vermogen;
- Overtuigingskracht;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
- Analytisch;
- Resultaatgericht;
- Strategisch en hands-on;
- Plannen en organiseren;
- Teamplayer.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever (dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie).
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 15 jaar als adviseur bij de (semi-) overheid op het gebied van evenementenbeleid en -subsidies.
  • Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving t.a.v. het subsidiebeleid opgedaan middels werkervaring en/of een opleiding (duidelijk benoemd in het cv).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in advisering binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende/coördinator evenementen.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Event Management of Communicatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox