Erasmus Universiteit Rotterdam

Drupal ui/ux designer

Erasmus Universiteit Rotterdam

De opdracht­omschrijving


Erasmus Universiteit Rotterdam en de dienst EDIS
De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) is een internationaal georiënteerde universiteit met een
uitgesproken maatschappelijke oriëntatie in haar onderwijs en onderzoek. Onze wetenschappers en
studenten werken in nauwe samenwerking met interne en externe partijen aan het oplossen van
mondiale, maatschappelijke uitdagingen, geïnspireerd door het altijd dynamische en kosmopolitische
Rotterdam.
Onze missie luidt dan ook ‘Creating positive societal impact, the Erasmian way’. Ons academisch
onderwijs is intensief, actief en toepassingsgericht. Ons onderzoek vindt steeds vaker plaats in
multidisciplinaire teams, die sterk verweven zijn met internationale netwerken. Met onze
onderzoeksimpact en dankzij de hoge kwaliteit van onderwijs kan de EUR zich meten met de top van
de Europese universiteiten. De ‘Erasmian values’ fungeren als ons interne kompas en maken de
Erasmus Universiteit herkenbaar voor de buitenwereld: ondernemend, maatschappelijk betrokken,
wereldburger, ruimdenkend en verbindend.

De dienst Erasmus Digitalisation & Information Services (EDIS) van de EUR is dé ondernemende en
gewaardeerde IT-partner voor de EUR die betrouwbare, 24/7 informatiediensten en
communicatietechnologie levert en, samen met interne en externe partners, zorgt voor continue
vernieuwing/verbetering van diensten met een zo kort mogelijke time-to-market en binnen het
budgettair kader.
Dit betekent dat de dienst enerzijds verantwoordelijk is voor de virtuele werkplek van de EUR,
waardoor medewerkers 'any time', 'any place' en op 'any device' kunnen werken. Anderzijds stelt EDIS
de faculteiten en andere EUR-organisatieonderdelen in staat om succesvol diensten te verlenen aan
studenten, medewerkers en bestuurders/management. Zij heeft capaciteit en kennis in huis om de
noodzakelijke IT-ontwikkeling, integratie en projectleiding inhoud te geven. EDIS bestaat uit een aantal
domeinen waaronder Research, Education, Business Operations en Generic Services.

1.2
Achtergrond bij de inhuurbehoefte
Voor het beheer/instandhouding van onze huidige Drupal CMS applicatie en het doorontwikkelen
hiervan, zoeken wij een Drupal UI/UX designer. Uitvraag is voor 16 uur per week.

2
Nadere Offerteaanvraag DAS IT inhuur profielen met kenmerk T105222

Classification: Internal
2. Functie-/opdrachtomschrijving
Deze opdracht betreft de inhuur van een Drupal UX designer. Als Drupal UX designer, zorg je samen
met het multi disciplinaire team (MDT) ervoor dat onze CMS applicaties optimaal gebruikt kunnen
worden. Dat wensen vanuit de organisatie gebouwd worden conform de gestelde richtlijnen, draai je
mee in o.a. het agile proces en adviseer je de productowner.

Je gaat o.a. de volgende werkzaamheden uitvoeren:
• Ontwerpen van intuïtieve en visueel aantrekkelijke gebruikersinterfaces voor complexe Drupal
websites.
• Uitvoeren van gebruikersonderzoek en het verzamelen van vereisten om gebruikersbehoeften
en zakelijke doelen te begrijpen.
• Creëren van wireframes, mockups, prototypes en visuele ontwerpen met behulp van Figma.
• Ontwikkelen en beheren van een componentenbibliotheek en design system in Figma.
• Samenwerken met front-end en back-end developers om te zorgen voor een naadloze
integratie van ontwerp en functionaliteit.
• Uitvoeren van usability tests en feedback verwerken om ontwerpen te verfijnen en te
optimaliseren.
• Bewaken van de consistentie van de gebruikerservaring en visuele identiteit over verschillende
platforms en apparaten.
• Documenteren van ontwerpbeslissingen en -processen.
• Blijven op de hoogte van de nieuwste trends en best practices in UI/UX design.
• Ondersteunen bij het ontwikkelen van toegankelijke ontwerpen die voldoen aan WCAG-
richtlijnen.
• Samenwerken met andere expertises om te zorgen voor een naadloze implementatie van
projecten.


2.1
Additionele informatie
Algemene zaken t.a.v. Inschrijving op Opdracht
Maximaal aan te
Naast het gestelde in de Nadere Offerteaanvraag ten behoeve van de
bieden kandidaten
procedure, de voorwaarden en de eisen aan uw Inschrijving, geldt dat

Integriteit
Het is niet toegestaan de EUR (rechtstreeks) te benaderen met betrekking
tot deze aanvraag. Iedere poging tot positieve of negatieve beïnvloeding -
op welke manier dan ook - van de bij de procedure betrokken
medewerkers zal leiden tot uitsluiting van deelname. Zie hiertoe ook het
gestelde in de ‘Nadere Offerteaanvraag’.
Werkomstandigheden
Standplaats
Erasmus Universiteit Rotterdam, Burgemeester Oudlaan 50 te Rotterdam.
Op uw standplaats en andere locaties van de EUR conformeert u zich aan
het Ordereglement EUR gebouwen, terreinen en voorzieningen en andere
van toepassing zijnde regelingen en reglementen.
Daarnaast behoort in overleg thuiswerken tot de mogelijkheden. De
verhouding tussen thuiswerken en de aanwezigheid op locatie van de EUR,
wordt na gunning van de opdracht in overleg bepaald tussen de kandidaat
en de EUR.
Elektronische

Werkzaamheden
De kandidaat deelt zijn werkzaamheden zelf in. Wel vindt, voor zover dat
nodig is voor de opdracht, afstemming met de EUR plaats in geval van
samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Er is te allen
tijde geen sprake van een arbeidsovereenkomst met de EUR. Het betreft
tijdelijke werkzaamheden, uit te voeren door extern in te huren personeel.
Werktijden
De werktijden die van toepassing zijn op deze Opdracht betreffen
maandag tot en met vrijdag tussen 08.00-18.00 uur, met uitzondering van
feestdagen conform artikel 4.9 van de CAO Nederlandse Universiteiten
(CAO NU). U reageert gedurende werktijden adequaat op vragen en bent
schriftelijk/telefonisch bereikbaar. Bij aanvang van de Opdracht worden -
indien van toepassing- nadere afspraken gemaakt tussen de kandidaat en
de EUR over de werkdagen en -tijden.
Beschikbaarheid
Alle informatie, documenten en communicatie over/ten behoeve van de
informatie
Opdracht worden door de kandidaat opgeslagen op de server van de EUR
en minimaal tweewekelijks bijgewerkt. Alle gegenereerde data in het kader
van deze Opdracht is en blijft eigendom van Opdrachtgever en wordt op
eerste verzoek ter beschikking gesteld aan Opdrachtgever in een format
naar haar keuze. Ook indien deze is/wordt verwerkt in systemen van
Opdrachtnemer.
Way of working
Opdrachtnemer conformeert zich aan de procedures, voorschriften,
templates en werkwijze van Opdrachtgever. Met andere woorden:
Opdrachtnemer conformeert zich aan de way of working van de EUR. Dit is
onderdeel van de inwerkperiode.
Positie in de organisatie
Rapporteert aan



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft uitervaring met Figma voor het maken van ontwerpen, prototypes en het beheren van componentenbibliotheken.
  • De kandidaat heeft ervaring met het opzetten en beheren van design systems en componentenbibliotheken.
  • De kandidaat heeft ervaring met het plannen en uitvoeren van gebruikerstests en het interpreteren van de resultaten.
  • De kandidaat heeft kennis van toegankelijkheidsstandaarden (WCAG) en ervaring met het ontwerpen van toegankelijke interfaces.
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum voor het volledige aantal uren per week, uiterlijk één maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.
  • De aangeboden kandidaat die in het kader van deze Overeenkomst werkzaamheden verricht, dient een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te kunnen overleggen. Alle kosten omtrent het verkrijgen van de VOG zijn voor rekening van de Opdrachtnemer en dienen te zijn opgenomen in de tarieven. Het niet kunnen overleggen van een VOG resulteert automatisch in uitsluiting van de betreffende medewerker voor het uitvoeren van de Werkzaamheden in het kader van deze Opdracht.
  • De gevraagde kennis en ervaring is gebundeld in één enkele kandidaat.
  • De kandidaat heeft een uitstekende beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal (mondeling en schriftelijk). Voor de Engelse taal geldt minimaal beheersing conform CEFR-niveau B-2.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • De kandidaat heeft ervaring in UI/UX design op Drupal projecten.
  • Het door u aangeboden uurtarief is een all-in tarief en is - niet uitputtend - inclusief reis- (en indien van toepassing) verblijfskosten, bureaukosten, parkeerkosten, et cetera. Reistijd is geen gewerkte tijd en mag niet gefactureerd worden. 3.2

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox