gemeente Midden-Delfland

Ervaren secretaris bezwaarschriftencommissie

gemeente Midden-Delfland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.
Als secretaris van de bezwaarschriftencommissie ben je verbonden aan het team juridische zaken. De sfeer is prettig en betrokken, we gaan informeel met elkaar om.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een zeer ervaren secretaris voor de bezwaarschriftencommissie, specifiek gericht op de afhandeling van een grote hoeveelheid bezwaarschriften die worden verwacht in het kader van een omgevingsvergunning. De opdracht is tijdelijk van aard en zal zich richten op de afhandeling van deze bezwaarschriften binnen een duidelijke juridische en procedurele context.

Profiel

  • Senior Jurist: Wij zoeken een senior jurist met aantoonbare ervaring en deskundigheid in het omgevingsrecht en de Omgevingswet.
  • Ervaring met Bezwaarschriften: De kandidaat moet ervaring hebben in het behandelen en begeleiden van bezwaarschriften binnen de gemeentelijke of publieke sector.
  • Juridische kennis: Kennis van de Omgevingswet, het Omgevingsrecht en relevante wet- en regelgeving is essentieel voor deze functie.
  • Communicatieve vaardigheden: De secretaris zal in direct contact staan met bezwaarmakers, commissieleden en andere betrokkenen, en moet in staat zijn complexe juridische kwesties helder en zorgvuldig te communiceren.

Verantwoordelijkheden:

  • Het juridisch beoordelen en analyseren van ingediende bezwaarschriften.
  • Het voorbereiden van het (concept)advies voor de commissie.
  • Het bijwonen van de hoorzitting van de bezwaarschriftencommissie en zorgdragen voor het verslag van deze zitting.
  • Het waarborgen van de juiste toepassing van de wet- en regelgeving, specifiek binnen de context van de Omgevingswet.
  • Het onderhouden van contacten met bezwaarmakers, interne en externe partijen.

Competenties
- Dienstverlenend;
- Nauwkeurig;
- Hoog verantwoordelijkheidsgevoel;
- Drive en enthousiasme;
- Communicatief vaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding rechten;
  • Aantoonbare werkervaring als secretaris van de bezwaarschriftencommissie;
  • Aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeente;
  • Beschikbaar op de dinsdagavond voor de hoorzitting van de bezwaarschriftencommissie.
  • Aantoonbare werkervaring in het Omgevingsrecht/de Omgevingswet;
  • Beschikbaar tussen de periode april en juni voor 16 uur per week;
  • De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor de gesprekken bij de gemeente die zijn gepland op maandag 3 maart 2025.

De Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde rechten opleiding op wo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie bij een gemeente
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de afhandeling van bezwaarschriften op het gebied van het omgevingsrecht (benoemd dit duidelijk in het cv)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het onderdeel verslag opstellen van de hoorzitting
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in de rol van juridisch adviseur

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox