Provincie Gelderland

Ervaren toezichthouder Wegenbouw (2x)

Provincie Gelderland

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Vlot, veilig en klimaatneutraal reizen, van deur tot deur. Dat is de ambitie waar we aan werken. Onderdeel daarvan is het in stand houden en zonodig aanpassen van het provinciale wegennet. De afdeling Uitvoering Werken van de provincie Gelderland is een no-nonsense organisatie en de sfeer is collegiaal en informeel. Er wordt hard gewerkt, iedereen gaat voor resultaat en kwaliteit.

De afdeling is ondermeer verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwbouw en reconstructieprojecten van de provincie op het gebied van wegeninfrastructuur. Dit varieert van reconstructies van kruisingen tot het ontwikkelen van nieuwe tracés. De provincie heeft circa 1200 kilometer weg in beheer en onderhoud. Daarnaast draagt de afdeling in toenemende mate bij aan de realisatie van gebiedsontwikkelingsprojecten.

De afdeling bestaat uit drie teams: Projectmanagement en Concessiebeheer (PMCB), Ontwerp en Realisatie Werken (ORW) en Aanbesteding, Bouwrechtelijke- en Grondzaken (ABG). In totaal telt de afdeling momenteel circa 120 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding gerealiseerd. Team ORW verzorgt de uitwerking en de uitvoering van de projecten. De medewerkers van ORW maken ontwerpen, contracten (bestekken) en begeleiden de uitvoering van de wegenbouwprojecten.

Deze opdracht betreft de inzet van twee ervaren toezichthouders Wegenbouw voor de in deze aanvraag beschreven activiteiten en maatregelen vanaf 3 juli 2023 tot en met 30 juni 2024, met de mogelijkheid van verlenging van de termijn voor de duur van maximaal drie (3) maal een periode van zes (6) maanden, voor gemiddeld 36 uur per week.

Je werkt voor de afdeling Uitvoering Werken team ORW, die gevestigd is in het Provinciehuis te Arnhem. Tijdens de uitvoering van projecten zal een groot deel van de werkzaamheden op  (project-)locaties in de provincie Gelderland worden verricht.

Overwerk

Het is mogelijk dat werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijden. Deze zullen worden verrekend op basis van het geoffreerde uurtarief, verhoogd met de volgende percentages:

- Werkzaamheden op werkdagen tussen 07:00 uur – 20.00 uur: basisloon = 100%

- Werkzaamheden op werkdagen tussen 05:30 uur – 07.00 uur: basisloon + 25% = 125%

- Werkzaamheden op werkdagen tussen 20:00 uur en 05:30 uur en dienstvrije dagen (zaterdag/zondag en feestdagen): basisloon + 50% = 150%

Van overwerk is sprake als er werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijd van 07:00 uur – 20.00 uur waarbij de overeengekomen uren in reguliere werktijd ook gewerkt zijn.

Extra's

De toezichthouder moet beschikken over / door het detacheringsbureau worden voorzien van :

  • veiligheidsschoenen (klasse S3)
  • mobiele telefoon met camera
  • lap-top met Windows en Office voorzien van mobiel internet (KPD wordt door de provincie geleverd)
  • rijbewijs

Provincie Gelderland zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest, voorzien van provinciaal logo. Overige persoonlijke beschermingsmiddelen worden in overleg geleverd.

De kosten van deze voorzieningen (inclusief de kosten van mobiel internet) worden geacht te zijn opgenomen in het uurtarief. Kosten voor zakelijke kilometers worden verrekend tegen een tarief van € 0,29 per km.

In het geval van verlenging wordt het aantal uren opnieuw bepaald in relatie tot het te verwachten werkaanbod.


Verantwoordelijkheden

Taken en verantwoordelijkheden van een ervaren toezichthouder Wegenbouw:

  • Is verantwoordelijk voor dagelijks toezicht bij de realisatie van het project; draagt zorg voor de realisatie binnen de kaders van het contract / bestek;
  • Neemt, in overleg met de projectleider realisatie, binnen de kaders van het contract / bestek beslissingen;
  • Coördineert werkzaamheden van alle bij de uitvoering betrokken partijen. Initieert daartoe, in overleg met de projectleider, tijdig bouwvergaderingen en legt verslag daarvan en van de andere vergaderingen;
  • Beoordeelt planning, wijze van uitvoering en evt. kwaliteitsplan van de aannemer;
  • Controleert de voortgang van het werk;
  • Meet de bestaande en gemaakte toestand van het werk;
  • Keurt (laat keuren) zo nodig, de te leveren en te verwerken materialen. Wint advies in van de kwaliteitsadviseur;
  • Beoordeelt en controleert door de aannemer ingediende tekeningen en andere stukken en brengt hierover advies uit aan de projectleider realisatie;
  • Neemt zelfstandig ad-hoc beslissingen over zaken welke de voortgang van het project kunnen belemmeren. Is hierbij in staat met eigen deskundigheid de technische en financiele consequenties van zijn beslissingen te overzien;
  • Draagt zorg voor een veilige uitvoering van de werken. Ziet toe op de deugdelijkheid van de afzettingen en omleidingsroutes en naleving van de ARBO- veiligheids- en gezondheidseisen;
  • Draagt zorg voor een correcte communicatie en informatieuitwisseling met bedrijven, burgers, politie ambulancedienst en brandweer. Een en ander in overleg met de projectleider;
  • Houdt het dagboek bij, waarin omstandigheden, afspraken, werknemers, machines, vorderingen van het werk dagelijks worden vastgelegd; zodanig dat achteraf een goed beeld (technische en financiele omstandigheden) kan worden gevormd om beslissingen te nemen;
  • Stelt weekrapporten, termijnstaten en de hoeveelhedenstaat van afrekening samen;
  • Controleert mede de door de aannemer en derden ingediende rekeningen en declaraties;
  • Schrijft in voorkomende gevallen (delen van) RAW-bestekken overeenkomstig de provinciale standaarden zoals het moederbestek en de leidraad voor besteksoplossingen;
  • Voert de werkzaamheden (bestekschrijven) zelfstandig uit waarbij de projectleider realisatie aanwijzingen en instructies geeft over het doel van de opdracht;
  • Is in staat op basis van zijn vakkennis bij te dragen aan het opstellen en uitvoeren van geïntegreerde contracten op basis van UAV-gc.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde opleiding MTS weg- en waterbouw of over minimaal een vergelijkbare afgeronde MTS opleiding, of over minimaal een vergelijkbare afgeronde technische VMBO opleiding aangevuld met minimaal 10 jaar relevante werkervaring. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het jaar waarin het diploma is behaald. Indien van toepassing beschrijf dan ook in de toelichting de minimaal 10 jaar relevante werkervaring.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar relevante ervaring (opgedaan in de periode 2012 - heden) als zelfstandig toezichthouder binnen de wegenbouw. Bij de beoordeling van de relevantie spelen omvang, complexiteit en type projecten een belangrijke rol. Geef een toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde minimaal 5 jaar ervaring in deze eis te voldoen.
  • Externe beschikt aantoonbaar over relevante ervaring (opgedaan in de periode 2018 - heden) met betrekking tot het schrijven van bestekken volgens de RAW systematiek. Bij de beoordeling van de relevantie spelen omvang, complexiteit en type projecten een belangrijke rol. Geef een toelichting (beschrijving) met minimaal 1 project/opdracht waaruit blijkt dat u aan de gevraagde ervaring in deze eis voldoet.
  • Externe beschikt aantoonbaar over actuele kennis en ervaring op het gebied van: - UAV - RAW - Arbo - VCA - CROW publicatie 96 A/B Geef in uw toelichting per item met concrete projecten/opdrachten aan over welke actuele ervaring u beschikt en hoe de kennis actueel is gehouden. Graag ook eventueel gevolgde opleidingen/cursussen hier vermelden.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met toezicht op de uitvoering van wegenbouwprojecten op provinciale wegen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met toezicht op de uitvoering van wegenbouwprojecten op provinciale wegen (10 punten) Externe kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met toezicht op de uitvoering van wegenbouwprojecten op provinciale wegen (6 punten) Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met toezicht op de uitvoering van wegenbouwprojecten op provinciale wegen (4 punten) Externe kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met toezicht op de uitvoering van wegenbouwprojecten op provinciale wegen (0 punten).
  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met het uitvoeren van wegenbouwprojecten onder complexe omstandigheden, waarbij het managen van de omgeving en de omgang met diverse partijen met tegengestelde belangen een beroep hebben gedaan op de communicatieve vaardigheden en de stressbestendigheid van de kandidaat, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe heeft tenminste 3 jaar ervaring met het uitvoeren van wegenbouwprojecten onder complexe omstandigheden (10 punten) Externe heeft 2 tot 3 jaar ervaring met het uitvoeren van wegenbouwprojecten onder complexe omstandigheden (6 punten) Externe heeft 1 tot 2 jaar ervaring met het uitvoeren van wegenbouwprojecten onder complexe omstandigheden (4 punten) Externe heeft minder dan 1 jaar ervaring met het uitvoeren van wegenbouwprojecten onder complexe omstandigheden (0 punten).
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met werken in, qua werkwijze, vergelijkbare organisaties (opdrachtgever en directie UAV intern), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe heeft tenminste 3 jaar ervaring met werken in, qua werkwijze, vergelijkbare organisaties (opdrachtgever en directie UAV intern) (10 punten) Externe heeft 2 tot 3 jaar ervaring met werken in, qua werkwijze, vergelijkbare organisaties (opdrachtgever en directie UAV intern) (6 punten) Externe heeft 1 tot 2 jaar ervaring met werken in, qua werkwijze, vergelijkbare organisaties (opdrachtgever en directie UAV intern) (4 punten) Externe heeft minder dan 1 jaar ervaring met werken in, qua werkwijze, vergelijkbare organisaties (opdrachtgever en directie UAV intern) (0 punten).
  • Externe beschikt aantoonbaar over relevante ervaring (opgedaan in de periode 2018 - heden) met het bijdragen aan de totstandkoming en realisatie van UAV-gc contracten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Bij de beoordeling van de relevantie spelen de geleverde bijdrage, de mate van zelfstandigheid bij die bijdrage en het type projecten een belangrijke rol. Externe beschikt over tenminste 2 jaar relevante ervaring met het bijdragen aan de totstandkoming en realisatie van UAV-gc contracten (10 punten) Externe beschikt over 1 tot 2 jaar relevante ervaring met het bijdragen aan de totstandkoming en realisatie van UAV-gc contracten (6 punten) Externe beschikt over minder dan 1 jaar relevante ervaring met het bijdragen aan de totstandkoming en realisatie van UAV-gc contracten (0 punten)
  • Externe heeft aantoonbaar ervaring met het werken met VISI, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe beschikt over ervaring met VISI (10 punten) Extern beschikt niet over ervaring met VISI (0 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox