Gemeente Breda

Financieel administratief medewerker

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Financieel administratief medewerker

Afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken is op zoek naar een enthousiaste, tijdelijke, financieel administratief medewerker, met ruime ervaring van financieel-administratieve werkzaamheden en processen. Als financieel medewerker zorg je er samen met je team voor dat Gemeente Breda de cijfers op orde heeft. Dat betekent dat jij in deze functie echt kunt bijdragen aan de juiste cijfers en aan de ontwikkeling van je vakgebied. Je bent de vraagbaak van de financiële administratie voor je collegae binnen het team, de financieel adviseurs en de vak - afdelingen binnen de organisatie. Heb je naast werkervaring in financieel-administratieve werkzaamheden interesse in nieuwe vormen van digitalisering en het toepassen van de mogelijkheden in je werk? Dan zoeken wij jou als financieel administratief medewerker.

Wat ga je doen

Als financieel administratief medewerker bij onze gemeente onderhoud jij contact met betrokken partijen rondom alles wat te maken heeft met financiën. Kortom: jij zorgt dat we samen tot betrouwbare financiële cijfers komen die leiden tot een juiste financiële administratie en dat onze financiële processen op orde zijn. Nu en in de toekomst.

  • Je voert financieel administratieve werkzaamheden uit zoals het verwerken van inkoopfacturen, boeken van (correctie) memorialen, zorgdragen dat de balans- en tussenrekeningen juist zijn, eventueel het maken van verkoopfacturen et cetera. Hierbij rekening houdend met de wet- en regelgeving zoals BTW en Werkkostenregeling.
  • Je draagt, in samenwerking met collegae van de afdeling en de interne organisatie, zorg voor een volledige, juiste en tijdige verwerking van de financiële gegevens en documenten.
  • Je voert controlewerkzaamheden uit aan de hand van het controle plan en kwaliteitsplan van de Financiële Administratie.
  • Je zorgt dat je op de hoogte bent van de wet- en regelgeving en andere ontwikkelingen in het vakgebied.

We zoeken jou

Je cijfers zijn op orde en je weet deze te vertalen voor collega’s die er niet zoveel verstand van hebben als jij. Je legt makkelijk contact met diverse onderdelen binnen de organisatie. Zo ontdek je waar jij binnen jouw werkzaamheden en processen eventueel verbeteringen kunt doorvoeren. En je deinst er niet voor terug dit ook op te pakken. Je inspireert collega’s om mee te doen. Bovendien draag jij met jouw interesse in nieuwe vormen van digitalisering bij aan de doorontwikkeling van onze hele afdeling.

Wie zijn wij
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst.
In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Het aantal maatschappelijke vraagstukken groeit. Denk aan duurzaamheid en energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg. Deze projecten en vraagstukken hebben gemeen dat ze vragen om financiële expertise om bij te dragen aan een succesvol resultaat.
Dit vertaalt zich allemaal naar de financiële administratie. Als financieel medewerker kun je echt het verschil maken! Dit doe je natuurlijk niet alleen maar samen met zo’n 50-tal vakspecialisten en daarnaast werk je integraal samen met collega’s uit de andere werkvelden van de gemeente. Zo creëer jij samen met hen een volledige, tijdige en juiste financiële administratie van de gemeente Breda.
Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de richting van bedrijfsadministratie, of is net afgestudeerd of is nog bezig met een HBO/ Universiteit opleiding in de richting van Finance & Control, Bedrijfseconomie of Accountancy. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft zeer goede kennis van Excel. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is bereid om minstens één dag in de week op ons stadskantoor in Breda te werken. Dit moet blijken uit cv.
  • Je beschikt over een afgeronde mbo-diploma, niveau 4, in de richting bijvoorbeeld Bedrijfsadministratie of gelijkwaardig met minimaal 3-5 jaar werkervaring. Of je bent net afgestudeerd of je bent nog bezig met een HBO /Universiteit opleiding in de richting van Finance & Control, Bedrijfseconomie of Accountancy en je heb minimaal 3 maanden werkervaring opgedaan met de omschreven werkzaamheden. Je hebt zeer goede kennis van Excel. Je hebt werkervaring met financieel-administratieve werkzaamheden en processen. Je bent bereid om minstens één dag in de week op ons stadskantoor in Breda te werken. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlandse woord en geschrift.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft ervaring met de omschreven financieel-administratieve werkzaamheden en processen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft werkervaring opgedaan bij een organisatie die tot de categorie grote organisatie behoort. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatieve vaardigheden - De kennis en ervaring zal mondeling getoetst worden - Sterk in planning en prioritering - Flexibel - Resultaatgericht - Teamspeler De datum 11 maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox