Gemeente Leiden

Financieel Adviseur

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving

.
Bij de gemeente Leiden leveren we diverse specialistische diensten aan gemeenten en een aantal
samenwerkingsverbanden in de regio Leiden. Onderdeel van deze diensten is het financieel advies
dat wordt geleverd door een groep van circa 30 adviseurs.

Eén van onze financieel adviseurs gaat per 1 november met zwangerschapsverlof. Hierom zijn we
voor het cluster Interne Dienstverlening van de gemeente Leiden op zoek naar een financieel adviseur
die de afdelingen Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Financiële Administratie en Financieel Advies &
Specialisme tijdelijk gaat bedienen. Van de financieel adviseur wordt verwacht dat hij/zij gefundeerd
financieel advies geeft aan de managers en budgetbeheerders van de lijnorganisatie.

De werkzaamheden:

Je ondersteunt integraal de managers van de bij de bevordering en bewaking van de
doelmatigheid en rechtmatigheid van processen en beheer van afdelingen.

Je adviseert managers en projectleiders over financieel economische aspecten van hun
vakgebied, van bestuursvoorstellen en het opstellen en uitvoeren van de begroting.

Je ondersteunt de budgethouders in de P&C cyclus (kadernota, begroting, bestuursrapportage
en jaarrekening).

Je werkt nauw samen met je collega adviseurs, zoals de andere financieel adviseurs, de
financieel specialisten en de concerncontroller van de gemeente Oegstgeest.

Je levert een bijdrage aan projecten van de eigen organisatie.

Daarnaast is het cluster IDA volop in ontwikkeling. Daarbij veranderd de organisatiestructuur van het
cluster per 1-1-2024, wat ook gevolgen heeft voor sommige budgetten van de verschillende
afdelingen. Als Financieel Adviseur ben je mede verantwoordelijk voor het op een juiste manier
inrichten van de budgetten in lijn met de nieuwe organisatiestructuur.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.
  • 1 Minimaal HBO werk en denkniveau. 2 Beschikbaar per 16-10-2023 voor 36 uur per week. 3 Minimaal 3 jaar ervaring als financieel adviseur bij een gemeente..

De Wensen

  • Motivatiebrief en CV Met dit subgunningscriterium wenst de aanbestedende dienst aan de hand van het CV en de motivatiebrief van de kandidaat inzicht te krijgen in ervaring, opleiding(en), expertise en de toegevoegde waarde van de aangeboden kandidaat. Inschrijver dient een CV te overleggen, waarin de opleiding(en) en werkervaring van de aangeboden kandidaat staat beschreven. Inschrijver beschrijft in de motivatiebrief wat voor werkzaamheden de aangeboden kandidaat heeft gedaan bij vorige werkgevers, die maken dat de kandidaat nu de expertise in huis heeft die wij vragen en beschrijft wat de toegevoegde waarde van de kandidaat is voor de Gemeenten zal zijn. Let op! Geef duidelijk per eis aan dat de aangeboden kandidaat daaraan voldoet, bijvoorbeeld: - Eis 1 voldoet, omdat kandidaat.. - Eis 2 voldoet, omdat kandidaat.. Upload hier uw Motivatiebrief en CV
  • Interview Tijdens het interview met de aangeboden kandidaat wenst de aanbestedende dienst inzicht te krijgen in de dienstverlening die kandidaat kan leveren. Gekeken zal worden naar aansluiting op het CV, de persoon, ervaring, karakter en zijn/haar toegevoegde waarde.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox