gemeente Midden-Drenthe

Financieel adviseur

gemeente Midden-Drenthe

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ongeveer 300 medewerkers. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Dat vraagt om inzet, creativiteit én samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.

Opdracht
De Gemeente Midden-Drenthe is binnen het team financiën en control op zoek naar een allround controller/financieel adviseur. We hebben een aantal concrete taken liggen die we binnen korte tijd willen oppakken en afronden. Hiervoor is in het team op dit moment onvoldoende capaciteit. Om die reden zijn we op zoek naar een tijdelijke medewerk(st)er.

Eigenschappen:

  • Gedegen kennis van het BBV
  • Zelfstandig en autonoom kan werken
  • Overtuigingskracht en senioriteit

Taken:
Opstellen beleidsstukken en verordeningen:

  • Reserves en voorzieningen
  • Financiële verordening actualiseren
  • Beleid en processenbegrotingswijzigingen
  • Uitgangspunten voor Projecten- en programma-administratie
  • Uitgangspunten voor het omgaan met verbonden partijen.

Opschonen en aanpassen P&C-documenten:

  • Aanpassen en herinrichting LIAS, de applicatie waarin de P&C-documenten worden opgesteld.
  • Het “BBV-proof” maken van de P&C-documenten, dit kan ook buiten de applicatie.

Koppelingen/aansluiting maken tussen de financiële administratie (Key2fin) en sub-administraties, zoals de uitkeringsadministratie, leges burgerzaken e.d.

Opstellen begroting,

  • Activa (beleid)
  • Laatste jaarschijf meerjarenbegroting
  • Structureel/incidenteel
  • Opstellen personele begroting

Competenties

  • Gedegen kennis van het BBV
  • Zelfstandig en autonoom kan werken
  • Overtuigingskracht en senioriteit

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do

Planning
de gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 juli 2024. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd ontvangen uiterlijk woensdag 17 juli bericht.

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of financiën;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel adviseur bij een gemeente;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en aanpassen van P&C-documenten;
  • Aantoonbare werkervaring met Key2fin.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox