Provincie Utrecht

HRM Adviseur

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Voor het domein Bedrijfsvoering, team HRO is de provincie Utrecht op zoek naar een:

HRM adviseur

  • 32-40 uur per week
  • Voor de duur van 6 maanden, met 2x de optie tot verlenging van max. 3 maanden
  • Schaalniveau RV11 – uurtarief inhuur € 100,-
  • Aanvang van de werkzaamheden: 1 juni 2022


Werken bij de provincie Utrecht betekent een waardevolle bijdrage leveren aan de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Of het nu gaat om mobiliteit, natuur of cultuur de provincie speelt slagvaardig in op ontwikkelingen in de samenleving. Dat vraagt om een organisatie waarin innovatie de continue factor is. Focus op de omgeving, interne samenwerking, integraal denken en ruimte voor experimenteren zijn daarin onze speerpunten. Onze organisatiestructuur, met zelfstandig opererende teams en een kleine concerndirectie, vormt de basis. Ruimte geven aan ontwikkeling van de medewerkers vormt de randvoorwaarde voor ons succes.
 
Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten te kunnen leveren.

Het team HR&O richt zich op de ontwikkeling van de organisatie, de duurzame inzetbaarheid van medewerkers en de verbinding tussen die twee. Daarnaast werkt HRO aan haar eigen professionalisering: de basis steeds verder op orde én iedereen partner in business vanuit de eigen expertise en rol.
 
De komende jaren staan we vanuit een integrale HR-dienstverlening samen met alle HR-rollen binnen de HR-keten voor  o.a. organisatievraagstukken oplossen, verbetervoorstellen opperen en adviseren over het strategisch personeelsbeleid. Als HRM-adviseur speel je hierbij een centrale rol. Met jouw visie, inspiratie en inzicht, versterk je ons team bij het domein Bedrijfsvoering. En het mooie is: je krijgt de kans om bij te dragen aan veranderingen en ontwikkelingen binnen de organisatie en team HRO. Als HRM-adviseur heb je een actieve rol in de implementatie van het HRM-beleid en daarmee ook in de ontwikkeling van de organisatie en onze medewerkers. Je ondersteunt, adviseert en coacht leidinggevenden bij HRM-vraagstukken. Verder vorm je voor het domein dat je ondersteunt een nauw samenwerkend koppel met de adviseur Werving & Selectie en de medewerker Personeelsadministratie.
  
De provincie heeft behoefte aan meer innovatie en strategisch vermogen. Jij bent verantwoordelijk voor een goede dosis (P&O)innovatie en mobiliseert daarvoor in zowel beeldvorming als uitwerking externe en interne vernieuwingskracht. Co-creatie is voor jou een vanzelfsprekendheid.

Wie ben jij?
Je bent een stevige creatieve adviseur en kunt snel schakelen op verschillende niveaus. Je hebt een sterk analytisch vermogen en komt tot een afgewogen oordeel. Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en benut deze kennis effectief voor je werk en de organisatie. Je hebt een breed repertoire aan communicatieve vaardigheden en stijlen, kunt goed omgaan met tegenstrijdige belangen binnen de organisatie en weet je onafhankelijke adviesrol te behouden. Je bent niet alleen een procesmatig denker met beheersing van een projectmatige aanpak en sterk in opdrachtgever- en opdrachtnemerschap, maar je kunt ook een goede relatie opbouwen met de managers voor wie je werkt. Verder ben je goed in het signaleren en analyseren van problemen en schakel je waar nodig expertise vanuit team HRO bij. Je draagt bij aan veranderingen en ontwikkelingen van de organisatie, in het team en ook in het eigen functioneren. Daarnaast sta je open voor nieuwe ontwikkelingen en kom je zelf ook regelmatig met verbetervoorstellen.

Jouw taken

Je adviseert het management over strategisch personeelsbeleid, met een focus op de onderwerpen in-, door- en uitstroom.

  • Je adviseert het management over functionerings- en poortwachterstrajecten, personeelsgesprekken, regelgeving en processen.
  • Je werkt mee aan oplossingen voor algemene en individuele organisatievraagstukken over bijvoorbeeld loopbaan en mobiliteit, werkdruk en duurzame inzetbaarheid. Dit doe je door te analyseren, overleggen, adviseren en ondersteunen.
  • Je draagt bij aan HRM-zaken in de kolom, met werkzaamheden zoals het organiseren van managementteams, sociaal-medische teams en personeelsschouwen.
  • Je adviseert over de juiste (financiële) toepassing van regelgeving en beleid.
  • Je verbindt als HRM-adviseur je collega’s binnen het team op het gebied van werving en selectie, leren, ontwikkelen, mobiliteit en arbeidsrecht.
  • Je komt regelmatig met verbetervoorstellen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat is akkoord a) dat deze opdracht voor 32 - 40 uur per week wordt uitgevoerd. b) met de procedure en de inhuurvoorwaarden. Toelichting: Benoem in het cv of u akkoord bent met deze eis met ja of nee Indien u dit niet benoemd ( a en b) in uw cv wordt uw aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 4: De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde opleiding op HBO-bachelor en/of WO-bachelor niveau Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 1: Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde maximum uurtarief voor deze opdracht van maximaal € 100,00 De aanbieding is een all-in tariefstelling, waaronder o.a. reiskosten, woon-werk en evt fee-kosten. Het aangeboden tarief dient te passen binnen het gestelde maximum uurtarief. Toelichting: Benoem het nummer van deze eis in uw cv en of u akkoord bent met ja /nee Geef in het cv uw uurtarief. Indien uw uurtarief hoger is dan het dan het genoemde maximum wordt uw aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 3 a. Benoem in uw cv (bij voorkeur maximaal 5 pagina’s) de nummers uit de DAS-aanvraag: (Sub)- nummer eisen, (sub)-nummer van de shortlistcriteria). Benoem in het cv bij het nummer en aan de hand van de werkervaring hoe en waarom u aan de eis en of shortlistcriterium voldoet. Uw specifieke onderbouwing in het cv is zodanig inhoudelijk verwoord dat deze duidelijk verifieerbaar is voor de provincie Utrecht. b. Geef een aparte toelichting op alle eisen en shortlistcriteria naast het cv. Bij voorkeur op 1 pagina dient u aan te geven met welke in het cv genoemde ervaring u voldoet aan de gestelde eisen en shortlistcriteria. Benoem alle nummers van de eisen en de nummers van de shortlistcriteria. Geef ook het aantal punten bij de onderbouwing op de shortlistwensen. c. Let op. U dient geen teksten in de velden van het DAS-systeem in te voeren. Deze worden niet meegenomen in de beoordeling. Gebruik uitsluitend 1 bijlage: cv en bijlage onderbouwing. Beiden dus in 1 document. Indien u niet aan a, b en c voldoet wordt uw aan bieding terzijde gelegd.

De Wensen

  • Shortlistcriterium 2: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring bij een overheidsorgansiaie . Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 1: De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde opleiding op HBO-bachelor en/of WO-bachelor niveau Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende opleiding. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox