Gemeente Apeldoorn

Hrm adviseur

Gemeente Apeldoorn

De opdracht­omschrijving

We zoeken een HRM-adviseur die:

- uitvoerend en strategisch bezig wil zijn;
- teammanagers en afdelingshoofden wil adviseren over o.a. organisatieontwikkelingen, strategische personeelsplanning en complexe casuïstiek;
- adviseert vanuit kennis, ervaring én lef.


Verantwoordelijkheden

Dit ga je doen
Wij werken samen aan het Apeldoorn van morgen! We werken intensiever dan ooit samen met onze collega’s, onze inwoners, ons bestuur en al onze partners aan het Apeldoorn van morgen. Wij zijn samen steeds op zoek naar het beste voor Apeldoorn. In het belang van de stad, de dorpen en haar 165.000 inwoners. We zijn als organisatie resultaatgericht en wendbaar. Tegelijk bewaren we waar nodig de rust en zijn we een lerende organisatie. Met deze visie op onze organisatie
werken we iedere dag aan onze manier van (samen) werken voor en met de Apeldoornse samenleving. In 2021 hebben we, om onze visie te ondersteunen, de structuur en de wijze van sturing aangepast. Deze wijzigingen zijn niet het doel, maar het middel om collega’s te helpen in de weg naar het beste voor Apeldoorn.

Wendbaarheid, strategische personeelsplanning, leren en ontwikkelen, functioneren, duurzame inzetbaarheid, HR-analytics en inclusie. Zomaar een aantal onderwerpen waar je mee aan de slag zult gaan. Als HRM-adviseur bij de gemeente Apeldoorn ben je namelijk verantwoordelijk voor HRM binnen jouw eigen account (teams, afdelingen en thema’s). Van A(advies) tot Z(iekteverzuim) en alles daar tussenin. Jij zorgt ervoor dat de basis op orde is en bent adviseur een stevige gesprekspartner op specifieke vakinhoudelijke onderwerpen. Concreet betekent dit dat je:


- managers adviseert over alle HR-gerelateerde vraagstukken;
- binnen jouw account ontwikkelingen signaleert en hier op inspeelt;
- samen met collega’s projectmatig werkt aan organisatiebrede en afdelingsoverstijgende HR thema’s.


“Binnen een grote organisatie ben je verantwoordelijk voor een eigen account. Hierdoor krijg je met alle facetten binnen HR te maken. Dat maakt onze functie zo divers, complex én interessant.” HRM-adviseur Karlijn, jouw nieuwe collega.

Wat ga je morgen doen?
Er zijn grote vraagstukken die vragen om jouw expertise op het vlak van programma’s, projecten en interim management en binnen de bedrijfsvoering. De managers en medewerkers in jouw account streven naar integraliteit in de dienstverlening om de inwoners van de gemeente Apeldoorn nog beter van dienst te zijn.

Managers zijn druk bezig met de ontwikkeling van hun afdelingen en van hun medewerkers. Je onderzoekt wat helpend is in de ontwikkeling en gaat het gesprek aan om nieuwe of andere inzichten te brengen.

Werken voor Apeldoorn…
...betekent werken voor een open en ambitieuze organisatie. Met 165.000 inwoners zijn we de 11e gemeente van Nederland. Met zo’n 1.350 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Als HRM-adviseur werk je vanuit de afdeling Personeel en Organisatie samen met veel collega’s in de organisatie. Van directie tot aan afdelingshoofden en teammanagers, van adviseurs binnen P&O en bedrijfsvoering tot aan projectleiders, programmamanagers en adviseurs in de primaire processen.


Wat breng je ons?
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg: dat is jouw motto. Dat de basis volgens bepaalde afspraken op orde moet zijn, dat weet je als geen ander. Maar waar het kan weet je van de gebaande paden af te wijken en sla je creatieve en innovatieve wegen in. (Eigen)wijs adviseren gaat jou gemakkelijk af. Daarnaast heb je ook:


- een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld op het gebied van HRM of organisatie-, bestuurs- of bedrijfskunde.
- ervaring in een soortgelijke functie.


Iedereen doet mee
De gemeente Apeldoorn is een inclusieve organisatie. We zijn ervan overtuigd dat we met een diverse organisatie beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving. Naast je talent en kwaliteiten breng je ook je achtergrond en voorkeuren met je mee. Je bent welkom.

Voorwaarden


- De inleenkracht krijgt gedurende de opdracht een laptop en telefoon in bruikleen;
- We werken plaatsonafhankelijk en dat betekent dat de inleenkracht de werkplek afstemt met de collega’s en op de activiteiten die zich op een dag voordoen. De werkplek kan op een werklocatie of thuis zijn; enkel vanuit huis werken is niet bespreekbaar.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 1 oktober 2024 voor 16 - 20 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) keer drie (3) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 tot en met 1 oktober 2024 voor 16 - 20 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) keer drie (3) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
  • 2. De kandidaat beschikt over een afgeronde Hbo-opleiding, bijvoorbeeld op het gebied van HRM of organisatie-, bestuurs- of bedrijfskunde. De voornoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 3. De kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar ervaring als HRM adviseur binnen een gemeente. De voornoemde eis dient te blijken uit het ingediende cv.
  • 4. De kandidaat dient binnen 8 weken na aanvang werkzaamheden een VOG te overleggen, uitgaand van Algemeen Screeningsprofiel Informatie Functieaspecten 11, 12 en 13. De VOG mag niet ouder zijn dan zes maanden.

De Wensen

  • 1. De kandidaat heeft een ruime werkervaring als HRM adviseur. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - Onvoldoende (1 punt); - Voldoende (3 punten); - Goed (5 punten).
  • 2. De kandidaat heeft werkervaring binnen een gemeente en/of een overheid gelieerde partij. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - De kandidaat heeft geen ervaring binnen een gemeente en/of een overheid gelieerde partij (0 punten). - De kandidaat heeft 1 tot 3 jaar ervaring binnen een gemeente en/of een overheid gelieerde partij (3 punten). - De kandidaat heeft 3 of meer ervaring binnen een gemeente en/of een overheid gelieerde partij (5 punten).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox