Gemeente Delfzijl

Infrabeheerder

Gemeente Delfzijl

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zijn opzoek naar een Infrabeheerder in Delfzijl

De gemeenten Delfzijl, Appingedam en Loppersum zijn samen op weg naar één nieuwe gemeente: de gemeente Eemsdelta. Met het vizier op de samenwerking, maar met oog voor de eigenheid van elke organisatie, bouwen wij aan een stabiele, zelfbewuste en krachtige samenleving.

Naast de herindeling hebben de gemeenten een aantal grote opgaven in het vizier. De uitdagingen binnen onze gemeenten zijn elk op hun eigen wijze zeer interessant. De versterkingsopgave als gevolg van de bevingen, herinrichtingsplannen en ook het sociaal domein vragen de komende jaren om extra personele inzet. Door de continue ontwikkelingen van de gemeente en het vele werk wat dat met zich meebrengt, hebben wij binnen de gemeente Delfzijl ruimte voor een:

Infrabeheerder 36 uur per week

Het ingenieursbureau (civiel-, bouw-, cultuurtechniek, GEO en BAG) is verantwoordelijk voor het beheer, de voorbereiding, aanbesteding en directievoering van werken en projecten in de openbare ruimte. Het team voert de regie indien er externe partijen ingeschakeld worden. Daarnaast heeft dit team een (technische) adviestaak naar de organisatie. Het team bestaat uit projectleiders, beheerders, toezichthouders, landmeters, en GEO-dataspecialisten (BAG,GIS en BGT).


Werkzaamheden:

  • voorbereiden van werkzaamheden m.b.t. het beheer en onderhoud van verhardingen, kunstwerken en verkeersvoorzieningen;
  • voeren van de regie bij de voorbereiding van de onderhoudswerkzaamheden;
  • beheren en actualiseren van het beheersysteem (Obsurv) voor wegen en kunstwerken;
  • kennis van kostenramingen en maken van nacalculaties van de uitgevoerde werken;
  • opstellen van meerjarenramingen/-plannen voor het onderhoud van verhardingen en kunstwerken;
  • klachten en meldingen afhandelen en voeren van de betreffende correspondentie op het werkterrein;
  • afstemmen van de uitvoering met de toezichthouders
  • als wegbeheerder zorgdragen voor de integrale afstemming van de wegwerkzaamheden in de gemeente zowel intern als extern;
  • voorbereiden en coördineren van de uitvoering van inspecties (functioneel en technisch) m.b.t. De toestand van verhardingen en kunstwerken, resultaten verwerken en vervolgacties plannen;
  • leveren van een bijdrage aan beheerbegrotingen, kwartaalrapportages;
  • verrichten van overige werkzaamheden op het gebied van wegbeheerder;
  • deelnemen aan overleggen met internen en externen;
  • het verzorgen van voorlichtingen en informatieverstrekking op het werkterrein;
  • het verzorgen van interne en externe adviezen bij projecten.

Kandidaatomschrijving

Welke competenties verwachten wij van je?

Resultaatgericht, communicatief vaardig, deskundigheid op het vakgebied, probleemoplossend vermogen, klachtgericht, flexibiliteit, plannen en organiseren, sterk in samenwerken, incasseringsvermogen, interactief

Wat vragen wij:

·         Afgeronde relevante HBO-opleiding;
·         Ruime aantoonbare en relevante werkervaring;
·         Kennis van het programma Obsurv is een pré
·         Technische affiniteit; deze moet blijken uit opleiding en/of werkervaring;
·         Een duidelijke visie op het werkterrein van het team;
·         Een verbindende persoonlijkheid met visie en overtuigingskracht;
·         Vaardigheid in het opstellen van beleidsnota’s, plannen en/of adviezen en in het voeren van overleg met diverse                   instanties/overlegverbanden.  

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats na de sluitingsdatum op 2 maart 2020. 
De briefselectie zal plaats vinden op 3 maart 2020 en in dezelfde week worden de sollicitatiegesprekken gevoerd. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • In de afgelopen (3 van de 5) jaren gemeentelijke ervaring opgedaan in vergelijkbare functies
  • Afgeronde relevante HBO / WO opleiding

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> De kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek worden tijdens dit gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaatomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
  • voorbereiden en coördineren van de uitvoering van inspecties
  • beheren en actualiseren van het beheersysteem (Obsurv) voor wegen en kunstwerken;
  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
  • kennis van kostenramingen en maken van nacalculaties van de uitgevoerde werken
  • voeren van de regie bij de voorbereiding van de onderhoudswerkzaamheden;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox