Gemeente Rotterdam
max €66 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
10 mei 2023
10 november 2023
Jouw functie Als Rotterdam willen we er zijn voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben om werk en inkomen te vinden. Jij hebt daarom passie om Rotterdammers in hun basisbehoefte te voorzien. Je kan een luisterend oor bieden en een klantsituatie adequaat analyseren, zodat je de hulpvraag van de burger én je collega’s van het Jongerenloket goed in beeld kunt brengen. Je rechtvaardigheid en rechtmatigheid is in balans met inlevingsvermogen waardoor je rekening kan houden met de individuele situatie van de burger. Communiceren met mensen met uiteenlopende achtergronden is voor jou geen probleem. Je denkt in oplossingen en bent behulpzaam. Je kan een pittig gesprek voeren, maar blijft de menselijke maat in het oog houden.
Dit ga je doen:
Je behandelt zelfstandig aanvragen Participatiewet of Bijzondere Bijstand. Onder ‘behandelen’ valt: onderzoeken, toetsen, beoordelen, interpreteren, gegevens verzamelen en controleren (zo nodig met gesprekken), tijdig beslissen over toekenning of afwijzing van een aanvraag/voorziening/uitkering, de hoogte berekenen en de duur bepalen, gegevens verwerken in geautomatiseerde systemen en dossiers completeren;
Je verstrekt tijdig voorschotten op basis van wet- en regelgeving en draagt zorg voor de verrekening met of terugvordering van de uitkering;
Je herkent verdachte situaties, waarin rechtmatigheid mogelijk in het geding komt, beslist of aanvullend onderzoek nodig is en kan dergelijke vraagstukken zelfstandig, adequaat oplossen;
Je rapporteert over onderzoeksbevindingen op basis van analyse van gegevens conform wet- en regelgeving;
Je bent tijdens de aanvraagprocedure voor de burger hun contactpersoon bij de gemeente. Deze contacten kunnen schriftelijk, telefonisch of face-to-face plaatsvinden;
Je haalt informatie bij werkzoekenden op over hun persoonlijke inkomens-, woon- en vermogenssituatie, zo nodig via persoonlijk contact;
Je informeert de werkzoekenden over de voortgang en het al dan niet toekennen van een uitkering;
Je verstrekt, indien van toepassing, informatie over voorliggende voorzieningen;
Je herkent crisissituaties van werkzoekenden en bepaalt passende interventie, zorgt waar nodig voor een adequate doorverwijzing naar relevante (externe) partijen of instanties;
Je werkt nauw samen met de afdeling WERK, zodat dienstverlening van WERK en INTAKE naadloos op elkaar aansluiten.
Jouw profielJij weet wat nodig is en durft verantwoordelijkheid te nemen. Je neemt initiatief werkt planmatig en structureert je eigen werkproces, maakt een planning met realistische doelen en behoudt het overzicht. Daarnaast werk je integer en haal en geef je informatie aan doelgroepen over hun persoonlijke inkomenssituatie. Dit doe jij door je te verdiepen in de situatie of vraag van de burger. Klantgerichtheid staat voorop tijdens het toetsen en beoordelen van de vraagstukken die de burger bij jou neerlegt.
Je bent besluitvaardig ook bij conflicterende belangen. Je bent communicatief vaardig en weet als geen ander hoe het is om onder tijdsdruk beslissingen te nemen of neemt een standpunt in zodra de belangrijkste informatie voorhanden is. Je bent een kei met het opvoeren, invoeren, bewerken en autoriseren van gegevens in uitkeringssystemen. Als resultaatgerichte collega laat je zien dat je jouw caseload zelfstandig beheert. Je werkt graag samen met collega’s binnen en buiten je team en zij zijn op hun beurt blij met jouw flexibiliteit. Je bent stressbestendig en stelt bij een hoge werkdruk collega’s binnen jouw team gerust door kalm op te treden. Want je weet als als geen ander weet hoe je onder tijdsdruk prioriteiten blijft stellen.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox