Gemeente Overbetuwe

Interim manager Team Openbare Werken

Gemeente Overbetuwe

  • max €110 per uur

  • Utrecht

  • 22 uur per week

  • Directie
  • 01 november 2021

  • 31 maart 2022

De opdracht­omschrijving

Gemeente Overbetuwe

Gemeente Overbetuwe telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen en ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

 

De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve organisatie met ruim 400 medewerkers. Dienstverlening en resultaatgerichtheid staan centraal. Dit blijkt ook uit de goede scores van de gemeente in klantonderzoeken en benchmarks. Vanuit een krachtige, zelfstandige positie gaat zij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven.

 

Omschrijving team of project waarbinnen de medewerker te werk wordt gesteld:

Je komt te werken binnen het team openbare Werken binnen het fysiek domein. Je vormt de rechterhand van de teammanager Ruimte verantwoordelijk voor het team openbare werken. Je standplaats zal op de gemeentewerf in Elst zijn.

Je komt terecht in een team van beheer openbare ruimte, het ingenieursbureau, de buitendienst en natuurlijk de BOA’s. Er heerst een open cultuur, waar we er echt samen voor gaan. We schrikken niet van een fout (daar leren we juist van) en geven je veel ruimte om zelf verantwoordelijkheid te nemen of zaken uit te proberen. Je bent een visitekaartje van de gemeente en je houding en gedrag straalt dat uit. Je bent representatief en beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent aanspreekpunt voor burgers, bedrijven en belangenorganisaties.


Verantwoordelijkheden

Taken en verantwoordelijkheden

De opdracht betreft:

  1. Basis op orde: Er zijn momenteel veel oude gewoonte en regelingen binnen het team Openbare Werken. Daarnaast zijn de afspraken over de werkzaamheden en taken en verantwoordelijkheden niet altijd even duidelijk en helder. Binnen de buitendienst hebben we ook te maken met gladheidsbestrijding, storingsdiensten en diensten in het weekend voor de milieustraten. De huidige roosters voorzien niet altijd in de juiste naleving van de arbeidstijdenwetgeving.

Vandaar dat we vragen om hier helderheid in te brengen en een aantal regelingen in de bedrijfsvoering voor wat betreft werktijden, taken en verantwoordelijkheden, basis uitgangspunten en afspraken te vernieuwen.

Verrichten van coördinerende werkzaamheden voor de dagelijkse werkzaamheden binnen het team Openbare Werken zoals, voortgang bewaken in de werkzaamheden, roosters gladheidbestrijding en storingsdienst samen opstellen, planning volgend jaar samen opstellen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • U voegt een referentie (maximaal 1 A4) in PDF formaat toe. Uit de referentie (niet ouder dan 3 jaar) blijkt dat de kandidaat beschikt over: Het naar tevredenheid van opdrachtgever uitvoeren van een verandertraject voor een gemeentelijke buitendienst. Uit uw referentie moet duidelijk de vermelding type opdracht en contactdetails, waarin bovenstaande eisen duidelijk te herleiden zijn.
  • U voegt een CV (maximaal 3 A4) in PDF formaat toe. Uit het CV blijkt dat de kandidaat aantoonbaar beschikt over: • Opleiding: Een relevante afgeronde HBO/WO opleiding op gebied van bedrijfskunde of vergelijkbaar. (u dient op verzoek van de gemeente dit aan te kunnen tonen met een diploma) • Werkervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring in de functie als (verander)manager bij middelgrote gemeentelijke organisaties / overheidsorganisatie(s). Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld. Benoem en beschrijf concreet in uw CV de relevante ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis(en) voldoet. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum en beschrijving van de werkzaamheden te zijn vermeld.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2021 tot en met 1 april 2022 voor 22 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Aan de data in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Voeg jou visie (maximaal 1 a4 in PDF) toe over de wijze waarop je een succesvolle invulling geeft aan deze opdracht en ga hierbij specifiek in op een traject bij een gemeentelijke buitendienst op gebied van werktijden en taken en verantwoordelijkheden vernieuwen.
 
 - De beschrijving van kandidaat sluit uitstekend aan (50%)
 - De beschrijving van kandidaat sluit goed aan (25%)
 - De beschrijving van kandidaat sluit voldoende aan (0%)
 - De beschrijving van kandidaat is onvolledig en sluit niet aan bij onze uitvraag (knock-out)
  • Het beoordelingsteam oordeelt de mate waarop de CV van kandidaat aansluit bij de beschrijving van het functieprofiel. 
 - De CV sluit uitstekend aan bij onze uitvraag (50%)
 - De CV sluit goed aan bij onze uitvraag (25%)
 - De CV sluit voldoende aan bij onze uitvraag (0%)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox