Gemeente Zaltbommel

Junior planeconoom

Gemeente Zaltbommel

De opdracht­omschrijving

Werken voor  de gemeente Zaltbommel betekent werken voor een kleine stad die in veel zaken groot is. En er is meer dan de stad; een buitengebied van 11 dorpen met bruisende ontwikkelingen, levendige woonwijken, veel bedrijvigheid, moderne voorzieningen, schitterende monumenten én een rijke (cultuur)historie. Open werksfeer, goed bereikbaar en een dynamische omgeving. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. Wij kennen weinig hiërarchie en iedereen loopt bij elkaar naar binnen. Het gemeentekantoor staat vlak naast de A2 en er is een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een ideale werkomgeving. 

Persoonsprofiel

Wij zijn op zoek naar een startende planeconoom. 

  • Je hebt een afgeronde opleiding op universitair niveau, bijvoorbeeld op het gebied van planologie, vastgoed of bedrijfseconomie.
  • Je hebt relevante werkervaring opgedaan in de planeconomie bij een gemeente, projectontwikkelaar of adviesbureau.
  • Je hebt kennis van en ervaring met gemeentelijke grondexploitaties en de financiële aspecten van ruimtelijke ontwikkelingen.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Wet ruimtelijke ordening en de Grondexploitatiewet.
  • Je hebt een proactieve en zelfstandige werkhouding en bent in staat om snel te schakelen tussen verschillende taken en projecten


Verantwoordelijkheden

Als junior planeconoom ontwikkel je jezelf in een jaar tot een volwaardig, zelfstandig planeconoom. De taken van de planeconoom pak je samen op met een senior planeconoom, die jou begeleidt en eindverantwoordelijke is. Eerst zal je in opdracht van de senior planeconoom werkzaamheden uitvoeren en zo ervaring opdoen met het werkveld. Gedurende het jaar krijg je geleidelijk meer verantwoordelijkheden, bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid over een kleine(re) grondexploitatie. Aan het einde van het jaar heb je het volgende geleerd:

  • Het bijhouden van een grex: afstemming met projectleider, sturing grex, bestuurlijke afstemming (met college en raad), actualisatie;
  • Adviseren: op ambtelijke niveau naar collega’s over de financiële haalbaarheid van plannen;
  • Schrijven: zelfstandig collegeadviezen kunnen opstellen over verschillende onderwerpen;
  • Beleid: herkennen van beleidsvraagstukken, en beleid kunnen opstellen/actualiseren.

 


De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2024 tot en met 31 oktober 2025 voor 36 uur per week. Aan het einde van deze opdracht is de overeenkomst van rechtswege beëindigd. Op deze aanbesteding en de overeenkomst zijn de VNG model algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten van toepassing. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • Uit de CV blijkt minimaal 6 maanden werkervaring in de planeconomie bij een gemeente en/of adviesbureau.
  • Aangeboden kandidaat heeft een universitaire master afgerond.

De Wensen

  • Ervaring met het opstellen en uitvoeren van planeconomische analyses en haalbaarheidsstudies, inclusief het adviseren van het bestuur en het management op basis van de uitkomsten. Licht dit tekstueel toe hieronder.
  • Aantoonbare kennis en ervaring van grondexploitaties en vastgoeddossiers. Licht dit tekstueel toe hieronder.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox