Gemeente Bergen op Zoom

Jurist (tevens Advocaat)

Gemeente Bergen op Zoom

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 20 uur per week

  • Juridisch
  • 15 juli 2021

  • 31 december 2021

De opdracht­omschrijving

Gemeente Bergen op Zoom
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Voorwaarden inschrijvingen

Randvoorwaarden CV
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden: * Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin * Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Overige randvoorwaarden * Indien de opdracht aan een ZZP’er gegund wordt, wordt er gewerkt met een Modelovereenkomst VNG * Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen

Vergoedingen

Parkeren: * Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

Reiskosten: * Woon – werk kilometers worden niet vergoed * Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

Telefoon: * De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon * De kosten voor de aanschaf en het gebruik van de mobiele telefoon dienen in het uurtarief opgenomen worden

Werkplek: * Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom

|

| | | --- | | Kom jij ons versterken?

De Gemeente Bergen op Zoom kent een actieve en dienstverlenende organisatie. Betrouwbaarheid staat bij ons hoog in het vaandel. Onze missie is: de vraag van de burger centraal, doen wat we beloven en de bestuurlijke opdrachten met focus realiseren. Samen zetten we resultaten neer waar de Bergenaren trots op zijn. Vanuit onze kernwaarden Betrouwbaar, Betrokken, Vooruit en Voor elkaar zorgen wij ervoor dat wij toegevoegde waarde leveren aan maatschappelijke vraagstukken. Daarbij werken wij samen met partners en zetten wij in op het effectief en efficiënt organiseren van ons werk.

De vakgroep Ruimtelijke Ordening van het Cluster Wonen en Leven draagt in een professionele setting en met veel plezier bij aan de ruimtelijke ontwikkeling van de gemeente Bergen op Zoom. Belangrijke taken van dit cluster zijn de begeleiding en toetsing van ruimtelijke (beleids)plannen zoals bestemmingsplannen en de afhandeling van aanvragen voor een omgevingsvergunning. Daarnaast is het cluster nauw betrokken bij de implementatie van de Omgevingswet. Voor de vakgroep Ruimtelijke Ordening zijn op zoek naar een nieuwe en enthousiaste collega voor de functie van:

Jurist tevens advocaat
(med. Ontw. III)
(op dossierbasis voor max. 20 u per week)

Jouw Profiel

Een ervaren en enthousiaste jurist die tevens gemachtigd is om als advocaat op te treden. Samen met de collega’s van het team oefen je de volgende taken uit: * Juridische advisering op uiteenlopende dossiers; * Voeren en / of begeleiden van juridische procedures bij Rechtbank en Raad van State; * Werkzaamheden in het kader van de verdere uitwerking van Businesscases op het gebied van cultuur, sport en vastgoed/grondzaken; * Contractvorming en advisering mbt (grond)transacties.

Daarnaast werk je met een omgevingsbewuste, professionele, oplossings- en resultaatgerichte houding samen met de andere collega’s van de gemeente. Bij deze samenwerking staat niet het beleid centraal, maar het initiatief en/of de opgave.

Wat verwachten we van je?
Je vindt samenwerken en projectmatig werken een vanzelfsprekendheid en geeft op een enthousiaste richting aan diverse dossiers. Je bent een verbinder, zowel op de inhoud als op de samenwerking. Je zet door en ziet weerstand als een uitdaging en een mogelijkheid om tot een beter resultaat te komen. Daarnaast is het belangrijk dat jij aansluit op de volgende punten:  * Universitair werk- en denkniveau met een afgeronde juridische opleiding op universitair niveau. * Aantoonbare werkervaring in de specialismen milieurecht, RO, vastgoed en algemeen bestuursrecht. * Als adviseur ben jij goed in staat om dossiers volledig zelfstandig op te pakken en te begeleiden. * Je bent bestuurlijk sensitief en goed in bestuurlijke samenwerking

|

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat kan zsm starten doch uiterlijk medio juli 2021.
  • Aangeboden kandidaat is gemachtigd om op te treden als advocaat.
  • Aangeboden kandidaat is in bezit van juridische opleiding op universitair niveau.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat is situationeel inzetbaar op dossierbasis.

De Wensen

  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aanwezig zijn
  • De 3 kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.
  • Aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar eerder voor de uitvragende organisatie gewerkt
  • Aantoonbare recente kennis van en ervaring met advisering en procesvoering op het gebied van milieurecht. Middels voorbeeld aangeven in CV
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met advisering en procesvoering op het gebied van het algemene bestuursrecht. Middels voorbeeld omschrijven in CV
  • Aantoonbare recente kennis van en ervaring met advisering en procesvoering op het gebied van ruimtelijke ordening. Middels voorbeeld omschrijven in CV
  • Aantoonbare recente kennis van en ervaring met advisering en procesvoering tav algemeen vastgoedrecht Middels voorbeeld omschrijven in CV

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox