Nederlandse Spoorwegen

Marketing & Comminicatieadviseur

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving


                              ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          ​​​​​​​          
Inhuuropdracht

Functie/Opdracht: Marketing & Communicatie adviseur
Locatie: Berkel-Enschot
Startdatum: 1 mei 2022
Einddatum: 31 oktober 2022
Optie op verlenging: Ja
Uren per week: 36 uur. 32 uur is bespreekbaar
Uiterlijk aanbieden voor: 4 april 12:00
Selectiegesprekken zijn op:  Woensdag 6 april tussen 10.30 en 15.00

  Zo werkt het:
Samen maken wij Nederland bereikbaar. Bij NS is de operatie van de dag belangrijk, maar kijken we ook verder vooruit. Daarom ondersteun je in deze functie zowel afdelingen die zich bezig houden met de dagelijkse operatie, als afdelingen die zich bijvoorbeeld bezig houden met bijvoorbeeld de dienstregeling van volgende jaren. Belangrijkste uitdagingen voor komende maanden zijn: de communicatie voorbereiden over de dienstregeling 2023, communicatie over innovaties in de dienstregeling en het ondersteunen bij de communicatie over organisatiewijzigingen.

Als marketing & communicatieadviseur heb jij een belangrijke rol om de in- en externe communicatie van ons bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Mede dankzij jouw vakinhoudelijke kennis en daadkracht ben jij van onschatbare waarde bij het:

  • Sparren met en adviseren van management en directie over communicatie- en reputatievraagstukken en verandercommunicatie.
  • Vergroten van het communicatie- en reputatiebewustzijn binnen NS.
  • Bepalen en vertalen van de communicatiestrategie naar tactische inzet van middelen, in samenwerking met je mede-adviseurs en collega’s uit de andere teams binnen de afdeling Communicatie, waaronder woordvoerders en contentspecialisten.

Hier gebeurt het:
Je bureau staat klaar op 5 minuten lopen vanaf Utrecht Centraal. In een recent verbouwd kantoor (met goede koffie), werk jij samen met een team van ongeveer twintig enthousiaste collega’s binnen het adviesteam. Dit team maakt onderdeel uit van de Afdeling Communicatie.

De afdeling Communicatie heeft tot doel om de businessdoelstellingen van NS te versnellen door de inzet van inspirerende, effectieve communicatie en conversatie. Zij voert centraal regie op interne en externe communicatie van beeldbepalende en impactvolle onderwerpen, issues en thema’s waarvan de verwachting is dat deze de reputatie van NS raken of verbeteren. De afdeling vormt een belangrijke schakel tussen NS en haar omgeving.
Communicatie heeft zich dankzij een geïntegreerde communicatieaanpak de afgelopen jaren ontwikkeld als ‘partner in business’ van directie en managers van de bedrijfsonderdelen van NS.

Dit neem je mee:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding richting communicatie.
  • 3 tot 5 werkervaring als communicatieadviseur.
  • Aantoonbare ervaring met communicatievraagstukken bij grote organisaties van vergelijkbare omvang en complexiteit.
  • Je bent een ervaren, daadkrachtige sparringpartner en in staat om verschillende adviesstijlen toe te passen, waardoor je anderen mee krijgt bij veranderingen in processen en werkwijze.
  • Je hebt een goed ontwikkeld gevoel voor context en omgeving. 
  • Je hebt een visie op de ontwikkeling van het communicatievak en weet dat door te vertalen naar een actuele aanpak binnen NS
  • Je hebt een resultaatgerichte instelling en krijgt dingen voor elkaar.
  • Je beschikt over een conceptueel denkvermogen.


Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Je hebt minimaal 3-5 jaar ervaring met het bedenken en maken van merkcampagnes en met online marketing. Jij weet als geen ander hoe je een visie naar de praktijk vertaalt.
  • Je hebt minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring als marketeer, waarvan 3 jaar in een grote corporate organisatie en veel kennis van merkcommunicatie en strategie
  • Je hebt minimaal 3-5 jaar ervaring met het zelfstandig schakelen met reclame- en mediabureaus tijdens campagnes en het beoordelen van media-voorstellen vanuit een mediabureau
  • Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van digitale media zoals Monday tooling.
  • Je beschikt aantoonbaar over hbo/wo niveau en een gerelateerde studie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox