ABG organisatie

medewerker BRP straat

ABG organisatie

De opdracht­omschrijving

De ABG-organisatie

De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.
Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. 

Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl.

Wij zijn een organisatie die maar liefst werkt voor drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.
Als je bij ons aan de slag gaat, werk je specifiek voor de gemeente Gilze en Rijen en krijg je ongeveer 6 collega’s met wie je nauw samenwerkt. 

Helemaal jouw werk

 Gemeente Gilze en Rijen verzorgt de eerste inschrijvingen in de Basis Registratie Personen van asielzoekers, dit wordt gedaan in de zogenaamde BRP straat. Dat is een samenwerking van de gemeente, IND en COA. Als medewerker BRP straat hou je je vooral bezig met werkzaamheden op het gebied van die inschrijvingen. Je onderzoekt of de asielzoeker in kwestie ingeschreven kan worden aan de hand van de Wet BRP. Je past de wet-en regelgeving rondom nationaliteitswetgeving, naam- en huwelijksrecht, Internationaal Privaatrecht toe. Vervolgens ga je in gesprek met de klant.
Jouw takenpakket bestaat uit:

  • je bereidt dossiers voor en controleert deze;
  • je past het juiste IPR recht en nationaliteitswetgeving toe;
  • je voert intakegesprekken met asielzoekers in de BRP straat, die voor inschrijving in aanmerking komen, eventueel samen met een tolk;
  • Je neemte een zogenaamde Verklaring Onder Ede (VOE) af.
  • je verwerkt BRP mutaties
  • je bent vraagbaak en sparringspartner voor ketenpartners.

Dit ben jij

 Je bent de persoon voor deze functie omdat:

  • Je werkt en denkt op minimaal mbo+ niveau;
  • je hebt je rijbewijs B
  • je bent flexibel en stressbestendig;
  • je bent communicatief sterk, zowel in het Nederlands als in het Engels weet je jezelf goed te verwoorden;
  • je bent secuur en vindt het belangrijk dat zaken netjes worden afgerond;
  • je vindt het geen probleem om altijd op locatie t werken. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • De kandidaat is ervaren en zelfstandig genoeg voor deze functie, kijkend naar eerdere ervaring.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox