Gemeente Tiel
geen max tarief
Gelderland
28 uur per week
02 mei 2022
31 december 2022
Medewerker informatie en advies 24-28 uur per week
Als medewerker van het team informatie en advies ben je het eerste aanspreekpunt bij de Sociale poort voor iedereen die een vraag heeft op het gebied van zorg, hulp en welzijn in de gemeente Tiel. Jij bent degene die doorvraagt om de vraag-achter-de-vraag helder te krijgen. Je stuurt op zelfredzaamheid, maatwerk en op een integrale aanpak waar relevant. Je durft hierin ook keuzes te maken en zorgt ervoor dat de vraag adequaat afgehandeld wordt.
Informatie en advies heeft als taken:
Ad 1. Informatie en advies over:
Ad 2. Het uitvragen en doorzetten t.b.v. de teams gezin, senioren en volwassen en/of sociale basis:
Ad 3. Administratieve handelingen
Wat breng je mee?
Kennis:
Basiskennis wet en regelgeving zoals:
Wet maatschappelijke ondersteuning, Jeugdwet, Schuldhulpverlening en bijzondere bijstand,
Leerplichtwet, Participatiewet, Bijzondere bijstand, Meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld. Raakvlakken met overige wet- en regelgeving in het sociaal domein (zoals Onderwijs (o.a. leerlingenvervoer), Zorgverzekeringswet, Wet langdurige zorg, inburgering).
De bereidheid om de gemeentelijke procedures, instructies en doelgroepen snel eigen te maken,
Zoals algemene kennis van gemeentelijke regelgeving, procedure van melding tot en met voorziening, kennis van diverse registratiesystemen (zoals S4SR, Suite Sociaal Domein, DIS, IZRM, Djuma enz.) en kennis van de brede sociale kaart (met relevante contactpersonen).
Werk en denkniveau?
HBO werk denk niveau (sociaal-maatschappelijk zoals HBO SJD, Social Work).
Wie zijn wij?
De gemeente Tiel is een regiegemeente. We hebben ruim 200 medewerkers in dienst. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen. Elke dag is anders met collega’s die resultaatgericht werken. Bij ons werken betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. Loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je teammanager, steun van je collega’s en een prettige werkomgeving.
De Sociale Poort is dé toegang voor alle vragen over zorg, hulp en welzijn. Denk aan vragen over jeugd, Wmo, inkomensondersteuning en schuldhulpverlening. Maar ook aan vragen over relaties, rouw of verlies en huiselijk geweld. In de Sociale Poort werken we samen met andere organisaties, zoals Buurtzorg Jong, Santé partners, MEE en Mozaïek Welzijn. Samen zorgen wij er voor dat inwoners zo snel mogelijk de juiste zorg of ondersteuning krijgen.
De Sociale Poort bestaat uit de teams Informatie & Advies, Jeugd en Gezin, Volwassenen en Senioren en Administratie & Ondersteuning.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox