Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden

Medewerker IT Service Desk

Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden zorgt voor veilige dijken, schoon water en droge voeten in het zuidelijk deel van de provincie Utrecht en een klein deel van Zuid-Holland. Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden is één van de 21 waterschappen in Nederland. Het waterschap is, net als een gemeente, een lokale overheid. Het Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) bestaat uit een algemeen bestuur, een college van Dijkgraaf en Hoogheemraden en meer dan 600 medewerkers.

Opdracht:
Als Medewerker IT Service Desk geef je ondersteuning aan gebruikers bij vragen, los je storingen op en handel je verzoeken af voor alles wat met IT te maken heeft. Je configureert werkplekapparatuur (laptops, mobiele telefoons), reikt die uit aan gebruikers en beheert ze opvolgend in het gebruik. Verder voer je beheer uit over gebruikersaccounts met bijpassende rechten en licenties.
Vanuit jouw rol ben je het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers voor alle IT-zaken. Je helpt hen zoveel mogelijk zelf met alles, maar als dat niet kan zet je de melding door naar specialisten in de 2e-lijn. Samen met jouw collega’s van de Servicedesk vorm je ‘het gezicht’ van de IT-afdeling. Je gaat daarom dienstverlenend en klantgericht te werk. Ook het administratieve deel van je werk geef je gepaste aandacht, je zorgt voor een adequate vastlegging van de afhandeling van je meldingen in TOPdesk. Om je een beeld te geven van de ontwikkelingen die in de komende periode bij ons spelen en waar je als Medewerker IT Service Desk in je werk onder meer mee te maken krijgt:

  • Vergroten en optimaliseren van het gebruik van het M365-platform en van Office 365 incl Teams;
  • Breder aansluiten op en gebruik gaan maken van het Microsoft Azure-platform;
  • Transitie van applicaties naar de cloud;
  • Migreren van de mobiele telefoons naar een nieuwe beheeromgeving – van Mobile Iron naar Microsoft Endpoint Manager;
  • Op orde houden en verhogen van het niveau van informatiebeveiliging en IT-security;
  • Stroomlijnen van de werkprocessen op de Service Desk;
  • Verbeteren van de inrichting van TOPdesk.

Context
Je werkt in de afdeling Informatiemanagement en Automatisering (I&A). Met I&A maken we een inspirerende ontwikkeling door. Centraal daarin staan verbetering van de dienstverlening, beter aansluiten bij de behoeften van de organisatie, professionalisering en wendbaarheid op basis van agile werken. Vanuit de afdeling vervullen we een voortrekkersrol in de digitale transformatie voor de gehele HDSR-organisatie. Daarnaast werken we doorlopend aan het op orde brengen en houden van de basis, met focus op beveiliging en continuïteit. Kortom, een veelzijdige en dynamische werkomgeving.
De afdeling I&A groeit en ontwikkelt zich verder in 2022 binnen de teams Informatiediensten, Automatiseringsdiensten en Regie & Ondersteuning.

Competenties
Je werkt vanuit klantbeleving. Je hebt gevoel voor de behoefte van gebruikers en speelt daar adequaat op in. In je communicatie ben je inlevend en tegelijkertijd duidelijk. Je kunt zowel goed zelfstandig werken als samenwerken met je collega's in het team van de Service Desk. Je neemt initiatief en wacht niet af. Ook in dynamische situaties bewaar je het overzicht en werk je gestructureerd de zaken af. Je bent flexibel, incidenteel werk je buiten kantoortijden.   

Daarnaast zijn de volgende competenties ook belangrijk:

  • Resultaatgericht;
  • Actieve werkhouding, nieuwsgierig, pakt aan, can-do en hands-on mentaliteit;
  • Organisatiesensitiviteit, heeft oog voor informele en formele invloeden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal op MBO-niveau 4 ICT;
  • Beschikbaar vanaf uiterlijk 11 april 2022 voor minimaal 32 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker op een IT Service Desk in de afgelopen 5 jaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Active Directory én TOPdesk in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met MS Office 365 én virtuele werkplekomgevingen – bijv VDI, Citrix;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft Endpoint Manager;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de functie van medewerker op IT Service Desk bij een (lokale) overheid;
  • Aantoonbaar in het bezit van certificaat ITIL Foundation - minimaal V3;
  • Beschikbaar vanaf uiterlijk 1 april 2022.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox