Gemeente Zoetermeer

Medewerker Toeslagenloket

Gemeente Zoetermeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De gemeente Zoetermeer is een toekomstgerichte organisatie, waar samenwerken, daadkracht en vertrouwen hoog in het vaandel staan. Met het bestuur, de medewerkers, de inwoners en onze netwerkpartners werken we aan het realiseren van het beste resultaat voor de stad Zoetermeer. Over de grenzen van afdelingen heen en met onze externe partners in de samenleving. Een breed Managementteam, waarin alle afdelingen zijn vertegenwoordigd, stuurt de organisatie aan. Op deze manier zijn we in staat snel en flexibel te blijven inspelen op de veranderingen in de wereld om ons heen.

Voor de gedupeerden van de toeslagenaffaire hebben wij een speciaal team opgericht bestaande uit een aantal schuldhulpverleners en externe medewerkers van de gemeente. De kandidaten worden met name aan dit team toegevoegd. Hiërarchisch valt dit team onder de projectleider Toeslagenaffaire tevens de teamleider schuldhulpverlening (Peter Benard).

Opdracht

Zoals elke grote stad kampt ook Zoetermeer met een aantal maatschappelijke problemen waaronder mensen die in financiële problemen zijn geraakt. Dit geldt met name voor deze opdracht waarbij de focus ligt op de gedupeerden van de Toeslagenaffaire. Wij willen hen helpen om weer op het juiste pad terecht te komen en er vervolgens ook niet meer vanaf te raken op financieel gebied. Voor deze opdracht is het daarnaast van groot belang dat wij inventariseren op welke leefgebieden deze groep extra ondersteuning nodig heeft. De leefgebieden zijn: WMO, jeugd en gezin, Inkomen en participatie, huisvesting.

Dat betekent dat de kandidaat de reguliere taken als schuldhulpverlener uitvoert van intake, stabilisatie, budgetcoaching, (schuldbemiddeling) en nazorg etc. Hij of zij heeft daarbij een scherp en tegelijk inlevend oog voor onderliggende, vaak psychosociale, problematiek en weet daar effectief op te acteren.

Voor deze functie dient de kandidaat nog meer dan bij reguliere schuldhulpverlening problemen van de gedupeerde te onderkennen op alle aspecten van het Sociale Domein. De kandidaat begeleidt daarin de gedupeerde, zorgt voor de vereiste coördinatie en probeert zoveel mogelijk hobbels bij het aanvragen op andere leefgebieden weg te nemen. De kandidaat dient maatwerk te kunnen leveren en waar nodig ook ‘verantwoord buiten de bestaande lijntjes te kunnen kleuren’.

Wat neem je mee?

Jouw inlevingsvermogen weerhoud je er niet van om met een zakelijke en resultaatgerichte blik naar je cliënten te kijken en daarbij ook de samenhang in hun problematiek te zien. Je handelt proactief en zelfsturend en kunt op veel verschillende niveaus communiceren. Daarnaast beschik je over:

  • een passende opleiding op hbo-niveau.
  • kennis van inkomen, arbeidsintegratie, belastingwetgeving en psychosociale hulpverlening.
  • affiniteit met de doelgroep.
  • ervaring met het werkterrein van schuldhulpverlening.

 

Competenties

  • Zeer groot empathisch vermogen;
  • Stressbestendigheid;
  • Uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
  • Goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Kan goed omgaan met weerstanden;
  • Kan uitstekend samenwerken en is een bruggenbouwer.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO bachelor opleiding.
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 36 maanden gehad bij de opdrachtgever

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met klachtenprocedures (duidelijk weergegeven in het cv) (10 pt)
  • Aantoonbare kennis van Sharepoint (5 pt)
  • Aantoonbare kennis van Suite (5 pt)
  • Aantoonbare kennis van Stratech (5 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Schuldhulpverlening in de afgelopen 5 jaar (35 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen het Sociaal Domein bij een gemeentelijke organisatie (30 pt)
  • Je bent in het bezit van een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting SJD, rechten, Mwd (10 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox