Gemeente Amsterdam

Planeconoom

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Wil jij een sleutelrol spelen in de toekomst van Amsterdam? Bij de afdeling Planeconomie van Grond & Ontwikkeling krijg je de kans om je talenten te benutten en te ontwikkelen terwijl je bijdraagt aan een duurzame en innovatieve stad. We zijn op zoek naar een planeconoom die ons team komt versterken.

Als planeconoom werk je mee aan de financiële strategieën van onze projecten. Als planeconoom ben je naast onderdeel van de afdeling planeconomie ook onderdeel van de diverse multidisciplinaire projectteams van gebiedsontwikkelingsprojecten in de hele stad. Jij bent het financiële geweten van het project. Jouw werk bestaat onder andere uit:

Grondexploitatie opstellen: Tijdens de planvormingsfase creëer je een gedetailleerde grondexploitatie door middel van het “reken en teken” proces.

Risicoanalyse: Je brengt in alle projectfasen de financiële risico’s in kaart en adviseert het projectteam.

Beheer grondexploitatie: Tijdens de uitvoeringsfase houd je de grondexploitatie actueel, rapporteer je hierover en zorg je voor de juiste budgettering van kosten en opbrengsten.

Projectafsluiting: Na afronding van een project sluit je de grondexploitatie af in afstemming met de accounthouder.

Wij zoeken iemand met een ondernemende en samenwerkingsgerichte persoonlijkheid en iemand die zorgvuldig te werk gaat. Verder een leergierig en zelfstandig persoon die vragen durft te stellen.

Werkzaamheden
Jouw werk bestaat onder andere uit:

Grondexploitatie opstellen: Tijdens de planvormingsfase creëer je een gedetailleerde grondexploitatie door middel van het “reken en teken” proces.

Risicoanalyse: Je brengt in alle projectfasen de financiële risico’s in kaart en adviseert het projectteam.

Beheer grondexploitatie: Tijdens de uitvoeringsfase houd je de grondexploitatie actueel, rapporteer je hierover en zorg je voor de juiste budgettering van kosten en opbrengsten.

Projectafsluiting: Na afronding van een project sluit je de grondexploitatie af in afstemming met de accounthouder.

Wij zoeken iemand met een ondernemende en samenwerkingsgerichte persoonlijkheid en iemand die zorgvuldig te werk gaat. Verder een leergierig en zelfstandig persoon die vragen durft te stellen.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Amsterdam is een stad in beweging. Grond & Ontwikkeling vervult een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de stad. We geven grond uit in erfpacht, zijn betrokken bij erfpachtherzieningen en transformaties, maken beleid en ontwikkelen projecten in de gebiedsontwikkeling.

De organisatie heeft hierdoor een sterk financieel en ook juridische getinte kant. Grond en Ontwikkeling kent twee pijlers van producten en diensten voor de stad, op het gebied van wonen en werken. Dat zijn Gebiedsontwikkeling en Transformatie enerzijds en Erfpacht en Uitgifte anderzijds.

Gebiedsontwikkeling en Transformatie richt zich op het ontwikkelen en bouwen in de stad. Erfpacht en Uitgifte van grond beheert de erfpachtcontracten in de stad en sluit nieuwe contracten voor het uitgeven van grond.

De afdeling Planeconomie is een onderdeel van Grond en Ontwikkeling. En draagt op ondernemende wijze bij aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen betreffende gebieds- en vastgoedontwikkeling. Planeconomie is verantwoordelijk voor het opstellen en beheren van alle grondexploitaties en transformatie-exploitaties van Amsterdam. Bij Planeconomie werken ca. 40 medewerkers en we respecteren ieders inzicht en waarderen elkaars kennis en inzet, Op bijeenkomsten en trainingen wordt kennis gedeeld en bijgebracht waardoor je aangesloten blijft en die expertise kan toepassen op je eigen project.

De Eisen

  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkend hbo-diploma in de richting van van civiele techniek, planologie, stedenbouw, bouwkunde of economie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie De aangeboden kandidaat dient zichzelf voor te stellen aan de hand van een, voor ons geschikte en aansluitende motivatie op één kantje van één A4 en aangeven waarom hij/zij geïnteresseerd en geschikt is voor specifiek deze functie. Hierin staat ook aangegeven hoeveel uur en per wanneer hij/zij beschikbaar is per week. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft recentelijk minimaal 2 jaar aantoonbare  werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft een ontwikkeld financieel gevoel. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat is beschikbaar vanaf augustus of september 2024. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft  aantoonbare werkervaring bij een gemeente opgedaan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Overtuigingskracht                 [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid                 [Gevorderd niveau]
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 85,00 en maximaal € 115,00 Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met vastgoed ontwikkeling en grondexploitaties opgedaan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft een planologische achtergrond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn                  [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Samenwerken               [Gevorderd niveau]
  • Toetsing van de competentie: Initiatief                   [Gevorderd niveau]

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox