gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Procesregisseur zorg en veiligheid

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

De opdracht­omschrijving

Procesregisseur zorg en veiligheid

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen via een gemeenschappelijke regeling met de naam Werkmaatschappij 8KTD. Op dit moment is de organisatie druk bezig met het ontvlechten van deze werkmaatschappij en de opbouw van twee nieuwe gemeentelijke organisaties. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel gaan namelijk per 1 januari 2025 zelfstandig verder. Op dit moment is nog niet duidelijk vanuit welke gemeente de werkzaamheden van de procesregisseur vanaf 1 januari 2025 plaatsvinden.

De procesregisseur is werkzaam in gebiedsteam Wmo en jeugdzaken onder directe aansturing van de teammanager Wmo. De procesregisseur rapporteert in het daartoe aangewezen systeem en overlegt met leidinggevende beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid (OOV) wanneer er sprake is van casuïstiek dat mogelijk tot (maatschappelijke) onrust kan leiden met een impact op politiek en veiligheid.

De procesregisseur is verantwoordelijk voor het regisseren, ontwikkelen, structureren, bewaken, onderhouden en versterken van de samenwerking tussen professionals in de gehele keten ten aanzien van complexe zorg- en veiligheidscasuïstiek. De procesregisseur houdt overzicht in casuïstiek die vastloopt of waarbij de veiligheid in het geding is. 

Onder complexe problematiek verstaan we problemen op meerdere leefgebieden zoals huisvesting, financiën, gedrag, verslaving, psychiatrie en het strafrechtelijk systeem. De casuïstiek kan variëren van een persoon met onbegrepen gedrag die risicovol gedrag vertoont tot vreemdelingen zonder status en buitenslapers waar ook sprake is van onveiligheid of overlast.

Ook signaleert de procesregisseur veiligheidsrisico’s en stemt deze af met de betrokken beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid OOV. Hij/zij zet spoedinterventies in met behulp van inzet van samenwerkingspartners. En organiseert en zit het multidisciplinair zorgoverleg voor met de betrokken partijen en neemt deel aan provinciaal multidisciplinair overleg als vertegenwoordiger van de gemeente. (Bij o.a. Veiligheidshuis en Regiecentrum) En signaleert hij/zij knelpunten in de uitvoeringspraktijk die vragen om beleidsmatige, organisatorische en strategische veranderingen, ook communiceer en adviseer jij/zij deze richting management en beleid.

Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao SGO.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.


Verantwoordelijkheden
De procesregisseur is verantwoordelijk voor de uitvoering van en voor- en nazorg van ex-gedetineerden; En werkt hierbij samen met het veiligheidshuis en PI en geeft ook advies over de ondersteuningsmogelijkheden binnen het sociaal domein. Hij/zij houdt regie op aanvragen voor maatschappelijke opvang en adviseert om doorstroom naar reguliere huisvesting te bewerkstelligen.

Ook is hij/zij verantwoordelijk voor het proces rondom het voorkomen of goed laten verlopen van woningontruimingen. De procesregisseur is betrokken bij de casuïstiek in AVE 3 meervoudig met kenmerken van escalerend gedrag/ situaties en 4 complex waar maatschappelijke onrust dreigt. 

Ook ondersteunt en geeft hij/zij advies aan de casusregisseur (sociaal werker) en maakt samen met de betrokkenen een probleemanalyse. En stuurt hierbij op gezamenlijk belang en eindresultaat. Samen met OOV/IVZ (integrale veiligheidszorg) is de procesregisseur de schakel naar bestuurders en bepaald samen met de OOV/IVZ of er opgeschaald moet worden naar het Zorg en Veiligheidshuis. En adviseert met OOV/IVZ richting Burgemeester.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 21 oktober 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

De gesprekken vinden plaats op 1 oktober 2024. We vragen hier rekening mee te houden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar.
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van meerdere beleidsterreinen: WMO, Schuldhulpverlening, WLZ, participatiewet en jeugdwet + WVGGZ, WZD, Woonoverlast, Huisverbod, Opiumwet, Straffen en Beschermen en aanpalende wetsgebieden.
  • Kandidaat is SKJ geregistreerd.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 21 oktober 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 1 oktober 2024. We vragen hier rekening mee te houden.
  • De gesprekken vinden plaats op 1 oktober 2024. We vragen hier rekening mee te houden.

De Wensen

  • Mate van kennis en ervaring met het stellen van indicaties voor de nieuwe taken in de Wmo (extramurale begeleiding, dagbesteding en kortdurend verblijf).
  • Mate van kennis van de sociale kaart in de regio.
  • De kandidaat verstaat het Fries.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 september 2024 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox