Gemeente Leiden

Programmamanager open toegankelijke overheid

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving

De gemeente Leiden, Oegstgeest, Leiderdorp en Zoeterwoude streven ernaar om nog meer dan nu een Open en Toegankelijke Overheid te zijn. Aan de hand van de invoering van drie nieuwe wetten willen we dit verbeteren: • Wet open overheid (Woo); De Woo beoogt een transparante en actief openbaar makende overheid. Met dit doel kan het belang van openbaarheid van publieke informatie voor de democratische rechtsstaat, de burger, het bestuur en economische ontwikkeling beter worden gediend. • Wet elektronische publicaties (Wep); Deze wetswijziging heeft als doel om burgers digitaal volledig te informeren over alle besluiten die genomen worden door de gemeente. De burgers worden centraal gesteld bij de informatieverstrekking. • Besluit digitale toegankelijkheid overheid (BDTO). De Wet Gelijke Behandeling voor mensen met een handicap of chronische ziekte stelt dat mensen gelijk behandeld moeten worden. Je mag iemand niet buitensluiten op grond van een functiebeperking. Ook niet digitaal. Digitale toegankelijkheid gaat erover dat digitale informatie en diensten even bruikbaar zijn voor mensen met een functiebeperking als voor mensen zonder functiebeperking. In 2022 is daarom gestart met een programma om deze invoering goed te begeleiden en regionaal te coördineren. Dit programma noemen we Open & Toegankelijke Overheid. 

De Eisen

  • CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
  • Eis 1: (Uiterlijke) startdatum op 3 februari 2025
  • Eis 2: Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider/programmamanager
  • Eis 3: Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider/programma manager bij gemeentelijke organisaties
  • Eis 4: Ervaring als projectleider bij gemeentelijke samenwerkingsverbanden
  • Eis 5: Ervaring met de invoering van wet open overheid, en wet besluit digitale toegankelijkheid overheid.

De Wensen

  • Subgunningscriterium 1: CV en motivatiebrief Inschrijver dient in Mercell een CV en Motivatiebrief in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Op welke manier heeft de kandidaat ervaring met de invoering van de Wet open overheid en wet besluit digitale toegankelijkheid overheid. Hoe heeft de kandidaat ervaring met samenwerkingsverbanden van gemeenten op het gebied van invoering van deze wetten.
  • Subgunningscriterium 2: Gesprek De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Toelichting op kennis en kunde van informatiewetten, zoals de WOO en de BDTO.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 januari 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox