Gemeente Zwolle

Projectleider stadspas

Gemeente Zwolle

De opdracht­omschrijving

De gemeente Zwolle wil een vorm van een Stadspas invoeren. De pas wordt gezien als een extra instrument binnen armoedebeleid.
De Stadspas moet zorgen voor het vergroten van de mogelijkheden tot participatie van de inwoners met een laag inkomen, het vergroten van inclusie, een betere (digitale) toegang tot inkomensregelingen en het voorkomen van stigmatisering.
Onderdeel van het project is een onderzoek of voor de doelstelling participatie een variant of alternatief mogelijk is.
Een marktconsulatie en een eventuele aanbesteding zijn andere onderdelen van de opdracht.
Het project Stadspas loopt samen op met een opdracht inkomensregelingen te vereenvoudigen. Deze opdracht maak geen onderdeel uit van het project Stadspas maar vraagt wel samenwerking en afstemming.

De looptijd van het project Stadspas zal zijn van begin 2024 tot en met het derde kwartaal 2025. Begin van het vierde kwartaal 2025 moet de Stadspas ingevoerd zijn.

Profiel projectleider
De projectleider stuurt vooral op de te doorlopen stappen en de eindproducten. Medewerkers met inhoudelijke kennis (beleid, communicatie, informatievoorziening en de uitvoeringsafdeling(en), leveren de inhoud aan..

Taken

  • Geeft leiding aan alle fasen in het project Zwolse Stadspas: definitie, ontwerp, voorbereiding, aanbesteding, realisatie en overdracht naar beheerorganisatie.
  • Is verantwoordelijk voor de uitvoering van het project binnen de randvoorwaarden van kosten, kwaliteit, planning en risico’s.


Vereisten

  • Afgeronde HBO opleiding
  • Afgeronde opleiding/cursus projectleider
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider bij een gemeente
  • Ervaring met het begeleiden van een aanbesteding is een pre
  • Ook ervaring met design-thinking is een pre


Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Politiek en bestuurlijk sensitief
  • Pro actief
  • Resultaatgericht
  • Daadkrachtig

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde opleiding/cursus projectleider
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider bij een gemeente

De Wensen

  • Op CV aantoonbare ervaring met het begeleiden van een aanbesteding
  • Op CV aantoonbare ervaring met design-thinking
  • De gesprekken vinden plaats op 10 januari 2024. Hier graag rekening mee houden
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Goede communicatieve vaardigheden Politiek en bestuurlijk sensitief Pro actief Resultaatgericht Daadkrachtig

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox