Nederlandse Spoorwegen
max €115 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 december 2021
31 december 2022
Dit ga je doen
Binnen het IT op de Trein domein werken we met een groot team van gespecialiseerde collega’s aan OBIS. OBIS is het On Board Information System, een generiek platform dat diensten levert voor verschillende doelgroepen op de trein (zoals de reiziger maar ook de conducteur en machinist) en op de wal (zoals bijvoorbeeld Vlootmanagement en de NS Meldkamer). OBIS is geïnstalleerd op een groot deel van het NS materieel en bestaat uit meerdere applicaties, die zorgen voor het aansturen van de schermen in de trein, de automatische omroep, remote diagnose, camerabewaking, etc..
Hier gebeurt het:
Begin 2020 is de NS strategie ‘Nederland duurzaam bereikbaar. Voor iedereen’ gelanceerd.
Belangrijke pijlers zijn het netwerk van de toekomst, stations als knooppunt van mobiliteit en leefbaarheid en flexibel en veelzijdig reizen met de NS-app.
Flexibel en veelzijdig reizen, betekent dat NS transformeert van treinbedrijf naar breed mobiliteitsbedrijf en duurzame deur-tot-deur reizen voor iedereen beschikbaar maakt via de app.
• NS werkt continu aan de optimalisering van deur-tot-deur mobiliteit Door een uitbreiding van ons mobiliteitsaanbod is duurzame mobiliteit in Nederland voor iedereen binnen handbereik;
• We zetten daarbij in op maximaal gebruiksgemak bij het plannen, boeken én betalen, complete, actuele en overzichtelijke reisinformatie van deur-tot-deur en identificatie vanuit één klantprofiel.
• Ook voor mobiliteitsaanbieders zijn wij de meest aantrekkelijke partner in duurzame mobiliteit.
Deze ambitie vullen we in op inhoud, op organisatie en op technologie. Een baanbrekend en innovatief traject naar de next level digitale reizigersbeleving.
NS is bezig met een grote digitaliseringslag. De besturing van de treinen digitaliseert (OT), er komen steeds meer digitale toepassing op de trein te draaien (IT) en het hele bedrijf gaat meer digitaal en data-gedreven werken. Vanuit die visie bouwt en onderhoudt NS eigen applicaties op haar vloot zodat we op alle treintypes een vergelijkbare dienstverlening bieden en optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die de digitalisering van de hele trein, OT en IT, ons biedt.
Binnen NS speelt IT een hoofdrol in alle processen. We zijn afhankelijk van goede en betrouwbare IT om onze treinen te laten rijden, reisinformatie te geven, onderhoud aan de treinen te kunnen doen en zelfs koffie te verkopen. De projecten en onderhoud dat wij doen spelen zich af in een dynamische en complexe omgeving waarin vele partijen een rol spelen. Dit maakt dat er hoge eisen gesteld worden aan de IT dienstverlening van NS en dat de kwaliteit van de geleverde software erg belangrijk is. Als projectmanager ICNG borg je dat de OBIS software wordt geimplementeerd op de de ICNG treinen.
Dit neem je mee:
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox