Gemeente Amersfoort
max €120 per uur
Utrecht
20 uur per week
01 december 2021
31 maart 2022
Wat ga je doen?
In verband met zwangerschapsverlof zoeken we een senior adviseur / jurist.
Je gaat werken bij de afdeling Leefomgeving, die bestaat uit de werkvelden stedelijk beheer, archeologie en gebiedsgericht werken. Jouw aandachtsgebied is met name juridische advisering ten aanzien van beheer van en beleid en projecten voor de openbare ruimte. Je draagt bij aan juridische kwaliteitszorg voor de afdeling en signaleert en vertaalt ontwikkelingen in wetgeving en jurisprudentie. Je adviseert over inkoop en aanbesteding, (innovatieve) contracten, aansprakelijkheid, schade, waarborging van privacy, verordeningen en beleidsregels. Je werkt hiervoor samen met collega's binnen Leefomgeving en van andere afdelingen, waaronder Juridische Dienstverlening en Advisering en Financiën/Inkoop.
Binnen de variatie aan werkvragen vragen inkoop en aanbesteden momenteel extra aandacht. Het gaat om adviseren en beantwoorden van vragen over de toepassing van het aanbestedingsrecht, waaronder inrichting aanbestedingsprocedures, beantwoorden van juridische vragen van aanbieders gedurende aanbestedingsprocedures, opstellen en toetsen van aanbestedingsdocumenten en opstellen van bijbehorende overeenkomsten. Belangrijk hierbij is het zoeken naar een goede combinatie van verantwoord toepassen van inkoop- en aanbestedingsregels en (praktische) uitvoerbaarheid in de praktijk. Het gaat er in ons werk immers uiteindelijk om wat we voor onze inwoners in hun leefomgeving buiten kunnen betekenen.
Wij zoeken een collega die gericht is op samenwerken, zich pro actief opstelt, analytisch is, accuraat en gevoel heeft voor politieke verhoudingen. Je bent standvastig op de inhoud, oplossingsgericht en dienstverlenend in je opstelling.
Je denkt en werkt op academisch niveau (afgeronde studie Rechten) en beschikt over gedegen kennis van privaatrecht, in het bijzonder aanbestedingsrecht (leergang van UU of VU) en verder contractenrecht en bouwrecht. Hiernaast is inhoudelijke kennis relevant op het vlak van wet- en regelgeving met betrekking tot het beheer van de openbare ruimte, zoals APV, Wegenwet en Wegenverkeerswet.
Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. In je advisering ben je gewend om scenario’s te schetsen en hierin op overtuigende wijze richting aan de ander mee te geven.
Gevraagde competenties:
Tijdens de gespreksronde met de top-3 kandidaten zullen we gaan toetsen op bovenstaande competenties.
De interviews zullen worden gepland op 16 november.
Dagen en uren (16 tot 24 uur) in overleg, met in ieder geval een wekelijkse afspraak op dinsdagochtend en 1x per twee weken op woensdagmiddag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox