Gemeente Amsterdam
max €70 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
16 februari 2024
16 mei 2024
Opdrachtomschrijving
In de functie van senior handhavingsspecialist werk je actief mee aan het bevorderen van de naleving van de Participatiewet en het voorkomen van het onrechtmatig verstrekken van uitkering in het sociaal domein. Heeft iemand recht op een bijstandsuitkering? Je richt je op het uitvoeren van onderzoek naar aanleiding van meldingen van Amsterdammers, medewerkers of instanties. Jouw onderzoek en rapportage vormen de basis voor het advies dat je de collega’s van andere teams binnen het sociaal domein geeft. Daarmee zorg je samen met (vak)collega’s dat misbruik van sociale voorzieningen wordt voorkomen of tegengegaan.
Bestanddelen van de opdracht
Je gaat zelfstandig aan de slag gaat met een lijst complexe fraudemeldingen en voert de daaruit voortvloeiende werkzaamheden zelfstandig uit:
1. Tijdens onderzoeken geconstateerde sociale problematiek naar collega’s en/of ketenpartners doorverwijzen.
2. Rapporteren van je bevindingen binnen de juridische kaders van de Participatiewet.
3. Deelnemen aan projecten met interne en externe partijen, zoals buurtteams en multidisciplinaire teams.
4· Bevorderen van fraudebewustzijn bij collega’s
5. Leveren van heldere en correcte rapporten
6. Uitvoeren van preventieve en repressieve rechtmatigheidsonderzoeken door middel van dossieronderzoek, (confronterende) gesprekken met Amsterdammers, huisbezoeken, buurtonderzoeken en observaties ter plaatse.
Daarnaast heb je zeer ruime ervaring op het gebied van zorg ten op zichten van complexe fraudezaken. Je draagt je kennis en ervaring over aan het team en biedt hiermee ondersteuning aan de onervaren medewerkers in het bijzonder
Op te leveren resultaat
- Zelfstandig 40 complexe fraudemeldingen afhandelen, teneinde de doorlooptijd in het team te verbeteren
- Je kennis en ervaring op het gebied van fraude in relatie tot zorg op een zorgvuldige manier overdragen aan de teamleden tijdens weekstarts en casuïstiek overleg, zodat medewerkers na afloop van de inhuur zelfstandig aan de slag kunnen met de complexe meldingen.
- Strakke planning aanwezig is tijd en aantal.
Afstemming
Maandelijks afstemming met teammanager
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox